آموزش مانیکور و پدیکور در منزل

امروزه انجام مانیکور و پدیکور در منزل بسیار آسان است و افراد به راحتی می توانند از ناخن های خود مراقبت کنند. تمام اعضای بدن نقش بسیار مهمی در زیبایی دارند و افراد همیشه سعی می کنند همیشه در بهترین حالت خود باشند. توجه به زیبایی و تمیزی ناخن های دست و پا بسیار مهم است و ارتباط مستقیمی با سلامت بدن دارد. مانیکور به معنای مراقبت از دست و پدیکور به معنای مراقبت از پا است. برای آشنایی بیشتر با این دو روش با ما همراه باشید.

مانیکور و پدیکور چیست؟
مانیکور و پدیکور در واقع زیبایی ناخن های دست و پا هستند. برای افرادی که به ظاهر و سلامت خود اهمیت زیادی می دهند، استفاده از این روش ها به شدت توصیه می شود. ناخن های زیبا روحیه و عزت نفس فرد را تقویت می کند. مراحل انجام کار عبارتند از: تغییر اندازه ناخن، کوتاه کردن، از بین بردن پوست اضافی، ماساژ دست و پا، لایه برداری و غیره. برای به دست آوردن نتایج خوب در خانه، بهتر است از تجهیزات ویژه ای برای مانیکور و پدیکور استفاده کنید، از جمله:

  • حوله
  • آب گرم
  • اسکراب
  • لاک ناخن
  • تاپکوت
  • برق ناخن
  • قلم نوک تیز
  • پولیش ناخن
  • سوهان و ناخن گیر
  • کرم مرطوب کننده

استفاده کنید و از داشتن ناخن های زیبا و سالم نهایت لذت را ببرید.

مزایای انجام مانیکور و پدیکور

همانطور که می دانید تمام کارهای روزانه ما توسط دست ها انجام می شود و پاها به عنوان قلب دوم و یکی از مهم ترین اعضای بدن محسوب می شوند. پدیکور ناخن باعث سلامت پاها و افزایش سطح بهداشت می شود. با استفاده از این روش به راحتی می توان از شر خستگی یا گرفتگی عضلات پا خلاص شد و فقط برای زیبایی نیست. به دلیل اهمیت بسیار زیاد پدیکور، این پدیکور فقط مختص خانم ها نیست، آقایان نیز می توانند آن را انجام دهند. از آنجایی که پدیکور یک روش مراقبتی است، استفاده از آن توصیه می شود.

مانیکور ناخن مانند نقاشی فواید بسیاری برای ناخن دست دارد. با این روش ناخن ها فرم بسیار تمیز و مرتبی پیدا می کنند و این امر تاثیر مهمی در زیبایی دارد. در صورت عدم درمان، ناخن خشک و شکننده می شود و مشکلاتی برای سلامتی ایجاد می کند. به خاطر داشته باشید که ناخن های دست و پا معمولاً در معرض آسیب های مختلفی هستند. با اعمال این روش ها و استفاده از لوسین ها و روغن های مختلف به راحتی می توان آسیب ها را ترمیم کرد.از دیگر فواید مانیکور و پدیکور می توان به نکات زیر اشاره کرد:

کاهش استرس: ماساژ یکی از مراحل مانیکور و پدیکور است. همانطور که می دانید ماساژ باعث آرامش افراد می شود. پس از نرم شدن پوست با آب گرم و ماساژ با روغن، حس بسیار خوبی دارد و در رفع استرس و افکار منفی تاثیر بسزایی دارد.

افزایش گردش خون: به دلیل استفاده از لوسیون ها و روغن ها، هیدراتاسیون درمانی لازم به پوست تزریق می شود. با استفاده از این روش نه تنها سلول های مرده پوست، بلکه کوتیکول های اضافی ناخن نیز از بین می روند. مانیکور و پدیکور تاثیر شگفت انگیزی در شل شدن عضلات دست و پا دارد. با گرم شدن اندام ها، گردش خون در نواحی مورد نظر افزایش می یابد و گاهی اوقات درد را تسکین می دهد.

نرم شدن دست ها و پاها: بسیاری از افراد پوست شکننده و خشکی دارند و معمولا در فصول سرد با مشکلاتی مواجه می شوند. یکی از راه های موثر برای حل این مشکلات مانیکور و پدیکور است. به لطف استفاده از لوسیون ها و روغن ها در مراحل کار باعث آبرسانی و تقویت پوست می شود. در نظر داشته باشید که به راحتی و با صرف هزینه اندک می توانید پوست خود را تقویت کنید.

عفونت را از بین می برد و میکروب ها را از بین می برد: ناخن ها مکان بسیار مناسبی برای تجمع کثیفی و میکروب ها به حساب می آیند. برای حفظ سلامتی خود بهتر است ناخن ها را مرتب تمیز کنید زیرا در صورت بی توجهی به این نکته آلودگی به بدن منتقل می شود. یکی دیگر از مشکلات ناشی از عدم رعایت بهداشت، عفونت گوشه ناخن است. اگر به سلامت خود و همچنین زیبایی ناخن های خود اهمیت می دهید، مرتباً مانیکور و پدیکور انجام دهید.

مراحل انجام مانیکور و پدیکور خانگی

در مرحله اول مانیکور و پدیکور خانگی باید سطح ناخن را کاملا بشویید تا کاملا تمیز شود. توجه داشته باشید که اگر لاک روی ناخن ها وجود دارد، ابتدا آن را با لاک پاک کن کاملا تمیز کنید. اگر ناخن ها نامرتب هستند می توانید با استفاده از ناخن گیر آنها را کوتاه کنید و با استفاده از سوهان به اندازه و شکل دلخواه تغییر دهید. پس از انجام مراحل ذکر شده نوبت به تمیز کردن و لاک زدن ناخن ها می رسد. نکته مهم این است که فشار زیادی به ناخن ها وارد نشود. زیرا باعث شکستن یا آسیب دیدن ناخن می شود.

همچنین باید به صافی ناخن ها توجه ویژه ای داشته باشید، می توانید از سوهان برقی برای سوهان زدن استفاده کنید و نتیجه بهتری بگیرید. در مرحله دوم باید ناخن های دست و پا را در آب نسبتا گرم قرار دهید، مدت زمان لازم برای انجام کار لایه برداری حدود 3 تا 5 دقیقه است. برای نتیجه بهتر استفاده از لایه بردارهای قوی و با کیفیت توصیه می شود. پس از شستن، زمان آن است که دست ها و پاهای خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. در مرحله سوم باید از روغن یا کرم مرطوب کننده قوی برای از بین بردن لایه های مرده پوست استفاده شود. بعد از اینکه ناخن را چرب کردید، گوشت اضافی را با یک ماده شیمیایی تیز از روی پوست جدا می کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا