طرز تهیه سالاد بلغور لبنانی چگونه است | سالاد بلغور لبنانی را چجوری درست کنیم

سالاد بلغور لبنانی یک غذای سنتی و محبوب در لبنان است. این سالاد از بلغور گندم (یا گندم نیمه آب پز و رنده شده) تهیه می شود. هنگام تهیه سالاد بلغور لبنانی، معمولا بلغور را ابتدا با آب جوش می جوشانند و سپس با مواد دیگری مانند گوجه فرنگی، نعناع تازه، پیازچه، جعفری تازه، آبلیمو و خیار مخلوط می کنند. در برخی از دستور پخت این غذا می توان از نشاسته، فلفل و نمک نیز استفاده کرد. سالاد بلغور لبنانی معمولا به عنوان یک غذای سرد سرو می شود و به عنوان سالاد برای ناهار یا شام استفاده می شود.

سالاد بلغور در اصل در مناطق روستایی و شرقی لبنان ایجاد شد. تاریخچه اولین سالاد بلغور به قرن 19 برمی گردد، اما از آن زمان این سالاد به همان شکل و کم و بیش بدون تغییر باقی مانده است. لبنانی ها در طول سالیان متمادی این سالاد را به صورت محلی و سنتی تهیه کرده و از آن برای سرو در انواع مهمانی ها و جشن ها استفاده می کنند.

سالاد بلغور طعم ملایم و با طراوت دارد و معمولا به عنوان یک غذای سرد سرو می شود. این سالاد به دلیل وجود بلغور گندم نشاسته و فیبر زیادی دارد و معمولا با سبزیجات مختلف تزئین می شود. معمولا برای سرو این غذا از سس های غنی و با کیفیت استفاده می شود تا طعم بهتری به سالاد بلغور بدهد.

سالاد بلغور به عنوان یکی از غذاهای سنتی و محلی لبنان شناخته می شود و در سراسر جهان شهرت دارد. این سالاد که با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف خوشمزه است، بخش مهمی از فرهنگ و غذاهای لبنانی به حساب می‌آید. این غذا یکی از ساده ترین و سریع ترین غذاهایی است که می توانید در خانه تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه سالاد لبنانی با بلغور همراه باشید.
غذاهای ساده با حداقل مواد اولیه و غذای فوری را بیشتر بخوانید
سالاد

سالاد لبنانی با بلغور

مواد اولیه ذکر شده برای تهیه سالاد لذیذ لبنانی با بلغور برای 3 نفر مناسب بوده و زمان تهیه آن حدود 45 دقیقه می باشد.
مواد اصلی سالاد لبنانی با بلغور

بلغور: 50 گرم
جعفری: 2 لینک
ضرابخانه: 1 اتصال
خیار: 3 عدد
گوجه فرنگی: 2 عدد
لیمو ترش: 1 عدد
پیازچه: 1 دسته کوچک
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: 1/4 قاشق چایخوری
کاهو: 1 بوته

طرز تهیه سالاد لبنانی با بلغور

برای تهیه سالاد خوشمزه لبنانی با بلغور ابتدا بلغور را در آب می گذاریم تا 30 دقیقه بجوشد سپس آن را صاف کرده و با آب سرد می شوییم و کنار می گذاریم.

سپس گوجه و خیار را ریز خرد کرده و سبزی (جعفری، پیازچه و پیازچه) را سرخ می کنیم.

حالا بلغور و سبزی را با هم مخلوط می کنیم و سپس آبلیمو و روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در آخر با برگ کاهو تزئین کرده و میل کنید.

اگر می خواهید طرز تهیه سالاد بلغور را به زبان ترکی ببینید مقاله طرز تهیه سالاد بلغور (سالاد تبوله) به دو روش ترکی و لبنانی را ببینید.

فواید بلغور گندم

از فواید بلغور گندم و سالاد لبنانی با بلغور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حاوی فیبر: بلغور گندم حاوی مقدار زیادی فیبر است. فیبر نقش مهمی در فرآیند گوارش دارد و به بهبود هضم انسان کمک می کند.
کنترل قند خون: بلغور گندم برای کنترل سطح قند خون عالی است. این غذا به کندی هضم می شود و باعث ترشح کند قند می شود. در نتیجه استفاده از آن در پیشگیری از دیابت و کنترل بیماران دیابتی بسیار موثر است.
کاهش وزن: بلغور گندم حاوی مقدار زیادی فیبر است که باعث افزایش احساس سیری می شود. همچنین این فیبرها هضم و جذب چربی ها را کند می کنند و در نتیجه مصرف منظم آنها منجر به کاهش وزن می شود.
سلامت قلب: مصرف بلغور گندم می تواند به کاهش کلسترول خون و افزایش کلسترول خوب (HDL) در بدن کمک کند. به همین دلیل می توان گفت بلغور به حفظ سلامت قلب و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.
سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی: بلغور گندم حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و فسفر است. این مواد مغذی برای حفظ سلامت استخوان، ماهیچه و اعصاب بسیار مهم هستند.

به خواندن 3 دستور صبحانه شکلاتی بدون شیر + فواید آن ادامه دهید

آخرین کلام

در خدمت شما بودیم و طرز تهیه سالاد بلغور لبنانی یا سالاد تبوله و فواید آن را به شما آموزش دادیم. این سالاد یکی از آن غذاهای سریع و آسان است که می توانید به راحتی آن را درست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا