خشک کردن موسیر | خواص درمانی موسیر

نحوه خشک کردن موسیر چگونه است؟

مسیر تازه یکی از غذاهای خاصی است که در اوایل تابستان بیشتر یافت می شود. بسیاری از ما ایرانی ها از سیر به عنوان طعم دهنده در انواع غذاها استفاده می کنیم، بنابراین سیر تازه را خشک می کنیم زیرا ماندگاری سیر خشک بیشتر از سیر تازه است.

برای خشک کردن موسیر تازه و تهیه موسیر خشک خانگی، ابتدا موسیر تازه را پوست بگیرید و بشویید.

سپس موسیرها را با دقت و تا حد امکان یکدست فرم دهید. سعی کنید برش های موسیر را متوسط ​​نگه دارید.

زیرا موسیر تازه بسیار گرم است. آنها باید به روشی که بعداً خواهیم گفت شیرین و گرم شوند.

موسیرهای خلال شده را به مدت 24 ساعت در آب سرد قرار دهید و هر 4 ساعت آب آن را عوض کنید.

بعد از اینکه موسیرها شیرین شدند، آنها را روی یک حوله تمیز پهن کنید و بگذارید کاملا خشک شوند. برای این منظور می توانید از پنکه استفاده کنید در نتیجه موسیر سفید و تازه خواهید داشت.

موسیر خشک را در ظرفی گذاشته و در جای خشک و خنک نگهداری می کنند و در صورت لزوم مقدار لازم را گرفته و در آب می گذارند تا خیس شود و به موسیر تازه تبدیل شود.

فواید موسیر

 نکات مربوط به خشک کردن موسیر

اگر می خواهید رنگ موسیر خشک کاملا سفید شود، پس از چندین بار تعویض آب باید موسیر را به مدت 24 ساعت در آب آهک تمیز بگذارید، آب آهک سفت شده و ساختار موسیر را سفید می کند. پس از خارج کردن موسیر از آب در حال جوش، باید آنها را چند ساعت در آب سرد قرار دهید و سپس چندین بار خوب آبکشی کنید.

موسیر به سه شکل موسیر تازه، موسیر خشک و پودر موسیر قابل استفاده است. برای تهیه پودر موسیر باید موسیر خشک را آسیاب کنید. اما از آنجایی که ادویه های پودر شده زودتر طعم و خاصیت خود را از دست می دهند، بهتر است هر بار مقداری پودر موسیر تهیه کنید تا بتوانید به صورت تازه از آن استفاده کنید.

موسیر خشک و تازه برای انواع بورانی، ماست موسیر و موسیر ترشی قابل استفاده است.

فواید موسیر

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین رشد سلول های سرطانی را کند می کند، این خاصیت آنتی اکسیدانی برای سلامت و شادابی پوست و مو نیز بسیار موثر است. همچنین موسیر یک گیاه ضد ویروسی است و به خوبی با عفونت ها مبارزه می کند.

تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت قلب و استخوان و کمک به کنترل دیابت از دیگر خواص بی نظیر این گیاه کوهی است. همچنین اگر از آلرژی رنج می برید یا به دنبال تناسب اندام هستید، می توانید روی این گیاه ارزشمند حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا