خواص فوق العاده نشاسته ذرت برای بدن را بدانید

نشاسته ذرت چیست؟

خواص و کاربردهای فوق العاده نشاسته ذرت

نشاسته ذرت نوعی نشاسته است که طی فرآیندی از دانه های ذرت تهیه می شود. و مانند سایر نشاسته ها معمولاً دلیل غلظت غذاها و شیرینی ها است.

نشاسته ذرت طی فرآیندی از دانه‌های ذرت استخراج می‌شود، بنابراین در واقع برای تهیه نشاسته ذرت به تجهیزات صنعتی خاص و فرآیندهای مختلف نیاز دارید، بنابراین نمی‌توان آن را در خانه تهیه کرد. مانند سایر نشاسته ها، نشاسته ذرت غلیظ کننده است و می تواند بافت محصولات غذایی را غلیظ کند.

نشاسته ذرت بافتی خاص و نرم دارد، اگر کمی نشاسته ذرت را بین دو انگشت جابه جا کنید، صدای خاصی مانند ترد می شنوید، اما بافت آن معمولا نرم و صاف است بدون اینکه احساس زبری کنید. نشاسته ذرت یک آرد سفید است که می توان از آن در انواع سوپ ها، انواع دسرها و انواع سس ها استفاده کرد و غلظت و بافت بهتری به آن ها داد.

رایج ترین نشاسته ای که در ایران استفاده می شود نشاسته گندم است که به آن نشاسته یا نشاسته گل می گویند. نشاسته گندم با نشاسته ذرت کاملا متفاوت است و نمی توانید از نشاسته گندم در دستور پختی که حاوی نشاسته ذرت است استفاده کنید.

نشاسته ذرت دارای بافتی فوق العاده نرم است. به حدی که اگر نشاسته را بین انگشتان خود لمس کنید، صدای خش خش ناخوشایندی می شنوید و عملا هیچ گونه زبری احساس نمی کنید. لازم به ذکر است که ارزش غذایی و کالری آرد ذرت 370 کالری در 100 گرم می باشد.
خواص و کاربردهای عالی نشاسته ذرت

نشاسته ذرت نوعی نشاسته است که از دانه های ذرت تهیه می شود. و مانند سایر نشاسته ها معمولاً دلیل غلظت غذاها و شیرینی ها است.

نشاسته ذرت طی فرآیندی از دانه های ذرت استخراج می شود، بنابراین در واقع برای تهیه نشاسته ذرت به تجهیزات صنعتی خاص و فرآیندهای مختلف نیاز دارید، بنابراین نمی توان آن را در خانه تهیه کرد. مانند سایر نشاسته ها، نشاسته ذرت غلیظ کننده است و می تواند بافت محصولات غذایی را غلیظ کند.

نشاسته ذرت بافتی خاص و نرم دارد، اگر کمی نشاسته ذرت را بین دو انگشت جابه جا کنید، صدای خاصی مانند ترد می شنوید، اما بافت آن معمولاً نرم و صاف و بدون احساس زبری است. نشاسته ذرت یک آرد سفید است که می توان از آن در انواع سوپ ها، انواع دسرها و انواع سس ها استفاده کرد و غلظت و بافت بهتری به آن ها داد.

رایج ترین نشاسته ای که در ایران استفاده می شود نشاسته گندم است که به آن نشاسته یا نشاسته گل می گویند. نشاسته گندم با نشاسته ذرت کاملا متفاوت است و نمی توانید از نشاسته گندم در دستور پختی که حاوی نشاسته ذرت است استفاده کنید.

نشاسته ذرت دارای بافتی فوق العاده نرم است. به طوری که اگر نشاسته را بین انگشتان خود لمس کنید، صدای خش خش ناخوشایندی را خواهید شنید و هیچ زبری احساس نمی کنید. لازم به ذکر است که ارزش غذایی و کالری آرد ذرت 370 کالری در 100 گرم می باشد.
به عنوان پودر بچه خانگی استفاده کنید

نشاسته ذرت یک جایگزین عالی برای پودر بچه است. پس از حمام کردن، نوزاد را به همه جای بدن بمالید تا رطوبت باقیمانده جذب شود. قبل از استفاده مراقب باشید.

خواص نشاسته ذرت

خواص ویژه نشاسته ذرت

سوختگی پای نوزاد

سوزش پای نوزاد را با کمی نشاسته ساده درمان کنید. ایمن تر از تالک و کرم پوشک است و می توان بدون نگرانی از آن به طور منظم استفاده کرد. هر بار که پوشک را عوض می کنید، مقداری نشاسته ذرت روی پای کودک بمالید.

از بین بردن بوی بد کفش

ریختن نشاسته ذرت در کفش با جذب عرق از بوی بد آن جلوگیری می کند.

از بین بردن بوی بد پا

بوی پا در واقع یک بیماری ناخوشایند ناشی از قارچی است که در لایه بالایی پوست روی پا رشد می کند. قارچ ها در نواحی گرم و مرطوب رشد می کنند، به همین دلیل است که این وضعیت اغلب در ورزشکاران زمانی که پاهایشان در کفش هایشان عرق می کند، رخ می دهد. توانایی نشاسته ذرت در جذب رطوبت آن را به یک درمان پیشگیرانه عالی تبدیل می کند. فقط مقداری نشاسته ذرت روی پاهایتان بپاشید تا خشک بماند و از قارچ جلوگیری شود.

لکه های چربی را پاک کنید

برای از بین بردن لکه های چربی از روی لباس، نشاسته ذرت را روی لکه بپاشید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس طبق معمول بشویید.

لکه ها را از روی فرش پاک کنید

نشاسته ذرت را می توان برای از بین بردن لکه های چربی و کثیفی از روی فرش استفاده کرد. برای این کار نشاسته ذرت را روی لکه فرش بپاشید و بعد از 20 دقیقه جاروبرقی بکشید. اگر لکه پاک نشد، این کار را تکرار کنید.

از بین بردن چربی مو

وقتی وقت ندارید موهایتان را بشویید، مقداری نشاسته ذرت روی پوست سرتان بپاشید. بعد از مدتی موهایتان را برس بزنید و خواهید دید که نشاسته روغن موهایتان را جذب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا