خوردن کلم به این افراد توصیه نمی شود

چه کسانی نباید کلم بخورند؟

نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید مصرف کلم گفت: خانواده کلم ها از نظر مواد مغذی دارای ویتامین K و فولات هستند.

فولات برای زنان باردار بسیار مهم است و در میوه ها و سبزیجات یافت می شود، این گونه کلم دارای ویتامین C، منیزیم و ویتامین B6 است که ویتامین B6 آن می تواند در متابولیسم و ​​فرآیندهای متابولیک بدن نقش داشته باشد.

جوزدانی بیان کرد: کلم به لطف لوتئین و بتاکاروتن در کاهش التهاب قلب و بهبود بیماری های قلبی عروقی و پیشگیری موثر است همچنین مصرف منظم کلم می تواند التهاب و درد مفاصل را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه ویتامین C موجود در کلم در کلاژن سازی موثر است، تاکید کرد: کلم جذب آهن را در بدن افزایش می دهد و بر اساس مطالعات انجام شده تاثیر زیادی در کاهش سرطان ریه دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم افزود: کلم به دلیل اینکه به صورت خام همراه با غذا مصرف می شود جذب آهن در بدن را افزایش می دهد و فیبر نامحلول آن یبوست را کاهش می دهد و فیبر محلول آن باعث افزایش باکتری های مفید روده می شود و باعث تولید ویتامین K و ویتامین B12 در بدن می شود. بدن

افرادی که نباید کلم بخورند

جوزدانی درباره تاثیر مصرف کلم بر افراد تحت شیمی درمانی گفت: افرادی که تحت شیمی درمانی، رادیوتراپی و رادیوتراپی هستند می توانند با مصرف کلم از اثرات مضر مواد مضر رادیوتراپی و شیمی درمانی بکاهند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: در مصرف همه غذاها باید تعادل رعایت شود به همین دلیل مصرف زیاد کلم باعث مشکلات گوارشی، نفخ و… می شود. کلم باید خورد.

جوزدانی با بیان اینکه کلم می تواند در درمان زخم های گوارشی و معده نقش داشته باشد، تاکید کرد: کلم باید متعادل مصرف شود و کسانی که مشکلات گوارشی دارند به صورت پخته و مبتلایان به کم کاری تیروئید به صورت پخته و محدود مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و تغذیه گفت: کلم ترش باکتری های مفید روده را افزایش می دهد و مصرف آن به طور قطع توصیه می شود، همچنین چون کلم طعم تند دارد باید 10 دقیقه بعد از برش آن مصرف شود تا طعم تند آن از بین برود.

جوزدانی با بیان اینکه کلم کلسیم بالایی ندارد، تاکید کرد: طبق بررسی های جدید، کلم را نباید به عنوان منبع کلسیم استفاده کرد زیرا کلسیم بدن را تامین نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا