سریعترین راه تشخیص ایدز در خانه چیست؟ / راه های تشخیص خانگی اچ آی وی

به گزارش آلارمین انجام آزمایش ایدز در منزل این روزها به شیوه‌ای آسان و در دسترس برای افراد مشکوک به این بیماری تبدیل شده و با اقبال خوبی از طرف کاربران نیز روبروست.

این تست و شرایط آسان انجام آن در منزل و نیز دریافت سریع نتایج از طریق آنلاین، با توجه به شرایط خاص این بیماری و نیاز به تشخیص به‌هنگام آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

این شیوه به‌ویژه برای افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند بسیار ارزشمند بوده و مانع از پیشروی بیماری می‌شود.

انجام آزمایش ایدز در منزل: چگونه و چرا؟

ایدز یا HIV از بیماری‌های قرن حاضر است که هنوز راه درمانی کاملی برای آن شناخته نشده است. اما راه‌های تشخیص برای پیشگیری از شیوع آن، از انجام آزمایش معتبر و قابل اعتماد در آزمایشگاه تا انجام آزمایش ایدز در منزل می‌تواند شیوع آن را تا حد زیادی کنترل ‌کند.

مراکز تشخیص ایدز در تهران به ‌فراوانی وجود دارند، اما به‌دلیل مشغله روزانه و کمبود زمان، سریع‌ترین ازمایش ایدز در تهران کماکان به روش خانگی این کار تعلق دارد. در سایر کلان‌شهرهای ایران نیز مراکزی برای این کار تاسیس شده، اما انجام آزمایش ایدز در منزل همچنان روشی متداول است.

بدون شک هزینه تست HIV در منزل، نسبت به نمونه‌های آزمایشگاهی بسیار کمتر است. به‌علاوه قیمت آزمایش ایدز و هپاتیت با توجه به توصیه‌های پزشکی برای انجام این دو مورد در افراد گروه پرخطر نیاز به بررسی دارد.

این موضوع با توجه به زمان طلایی آزمایش ایدز اهمیت بالایی داشته و نیاز به بررسی بیشتری دارد. هم‌چنین سوالاتی در این زمینه مطرح است که در ادامه مطلب به آن‌ها نیز می‌پردازیم.

3 روش انجام آزمایش خون ایدز

آزمایش آنتی بادی ایدز: این روش به بررسی مایع دهانی یا خون برای تشخیص آنتی بادی می‌پردازد. البته از نظر زمانی، روش رگ‌گیری و خونی نتایج به‌مراتب سریع‌تری به‌دست می‌دهد.

آزمایش آنتی ژن و آنتی بادی: در مقابل تولید آنتی بادی در بدن که توسط سیستم ایمنی و برای مقابله با ویروس‌ها تولید می‌شود، ایدز باعث تولید آنتی ژنی به‌نام p24 می‌شود که در این آزمایش قابل تشخیص است.

آزمایش اسید نوکلئیک (NAT): در این روش میزان بار ویروسی موجود است که از طریق برداشت خون از رگ تشخیص داده می‌شود.

در کنار این شیوه‌ها و مراحل، انجام آزمایش ایدز در منزل نیز با روش‌های استاندارد و زیر نظر متخصص مربوطه قابل اجرا است. هم‌چنین آزمایش ایدز در طب کار نیز از راه‌های انجام این پروسه است.

چه افرادی به آزمایش ایدز نیاز دارند؟

  • افرادی با شریک جنسی HIV مثبت
  • افرادی با بیش از یک شریک جنسی
  • افرادی با تشخیص بیماری مقاربتی، هپاتیت یا سل یا کسانی که برای این بیماری‌ها تحت درمان هستند.
  • کاربران نیدل مشترک در تزریق (مواد مخدر یا دارو فرقی نمی‌کند)
  • افرادی با موارد مشکوک، شریک‌های جنسی ناشناخته و نیز کسانی که با عرضه‌کنندگان مواد مخدر ارتباط جنسی برقرار می‌کنند.
  • مردانی که با یکدیگر رابطه جنسی دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا