چطور از سرم ویتامین C برای مراقبت از پوست استفاده کنیم؟

اگر پوست شما کمی کدر به نظر می رسد یا می خواهید روتین مراقبت از پوست خود را با هم مخلوط کنید، یک سرم ویتامین C اضافه کنید. برای داشتن پوستی درخشان، صورت خود را بشویید و سپس چند قطره از سرم را روی پوست خود بمالید. آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین C می توانند التهاب را کاهش داده و به ترمیم پوست کمک کنند. فراموش نکنید که یک کرم صورت آبرسان را دنبال کنید و از پوستی درخشان لذت ببرید!

استفاده موثر از سرم

۱. برای بررسی واکنش آلرژیک روی مچ تست انجام دهید.

1 قطره سرم ویتامین C را در ناحیه کوچکی از مچ دست بمالید. از آنجایی که پوست در اینجا حساس است، ممکن است متوجه واکنش به ویتامین C شوید. 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا پوست شما تحریک شده یا ترکیده است. اگر نه، می توانید از ویتامین C برای صورت خود استفاده کنید.

اگر به ویتامین C واکنش نشان می‌دهید، از آن به عنوان بخشی از مراقبت روزانه از پوست خود استفاده نکنید و این موضوع را با پزشک یا متخصص پوست خود در میان بگذارید.

اگر از اسیدهای چرب AHA و BHA مانند گلیکولیک، سالیسیلیک یا اسید لاکتیک نیز استفاده می‌کنید، چند دقیقه قبل از استفاده از سرم ویتامین C صبر کنید در غیر این صورت ممکن است پوست خود را تحریک کنید.

۲. برای استفاده از سرم در صبح یا قبل از خواب برنامه ریزی کنید

از آنجایی که پوست شما فقط می تواند ویتامین C زیادی را در روز جذب کند، کافی است یک بار در روز از آن استفاده کنید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن را بخشی از روتین مراقبت از پوست صبح خود کنید یا خیر، و فراموش نکنید که بعد از استفاده از سرم، ضد آفتاب بزنید. اگر ترجیح می دهید، از سرم در شب قبل از استفاده از مرطوب کننده شب استفاده کنید.

نکته: اگر مرطوب کننده شبانه شما حاوی رتینوئید است، می توانید آن را با سرم صورت استفاده کنید تا زمانی که پوست شما را تحریک نکند. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C همراه با رتینول در واقع ظاهر پیری پوست را بهبود می بخشد.

۳. صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید

صورت خود را با آب ولرم بپاشید و مقداری یکنواخت از پاک کننده را روی صورت خود بمالید. پاک کننده را به آرامی با نوک انگشتان خود به مدت 30 ثانیه روی پوست خود ماساژ دهید. سپس از آب برای شستشوی پاک کننده از روی صورت خود استفاده کنید.

از پاک کننده های صورت استفاده کنید که برای نوع پوست شما طراحی شده است. به عنوان مثال، اگر پوست حساسی دارید، از پاک کننده های بدون عطر و الکل استفاده کنید.

۴. تونر را روی صورت خود بزنید.

پوست خود را خشک کنید و تونر را روی صورت خود بمالید. صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید و سپس یک پد پنبه ای را به تونر صورت آغشته کنید. پد پنبه را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید، اما از زدن تونر دور چشم خودداری کنید. سپس، قبل از استفاده از سرم ویتامین C، اجازه دهید تونر خشک شود.

اگر پوست چرب دارید و از تونر حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده می کنید، حداقل 5 دقیقه قبل از استفاده از سرم صبر کنید. مخلوط کردن بنزوئیل پراکسید با ویتامین C می تواند از عملکرد موثر سرم جلوگیری کند.

۵. ۲ تا ۳ قطره سرم را روی صورت خود بمالید.

از قطره چکان در بطری سرم استفاده کنید تا 2-3 قطره سرم ویتامین C را در کف دست خود بریزید. سپس انگشتان دست دیگر خود را با روغن مالیده و مقداری از آن را روی گونه ها و پیشانی خود بمالید. روغن را به طور یکنواخت روی بقیه قسمت های صورت خود ماساژ دهید.

۶. ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از استفاده از مرطوب کننده صبر کنید.

قبل از استفاده از یک محصول مراقبت از پوست، به سرم ویتامین C زمان دهید تا به پوست شما نفوذ کند. هنگامی که پوست شما احساس کرد سرم جذب شده است، مرطوب کننده را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید.

اگر صبح ها صورت خود را انجام می دهید، از مرطوب کننده روزانه با SPF برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

نکات :

یک سرم ویتامین C با کیفیت بالا را از فروشگاه های لوازم آرایشی، بازارهای طبیعی یا آنلاین خریداری کنید. شما همچنین می توانید خودتان در خانه درست کنید!

همیشه توصیه های سازنده را برای استفاده از سرم دنبال کنید.

بطری سرم خود را دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. اگر متوجه شدید که سرم قهوه ای شده است، آن را دور بریزید و یک بطری جدید بخرید که تاریخ مصرف آن تمام نشده است.

هشدارها :

سرم ویتامین C می تواند پوست شما را خشک، تحریک شده یا پوسته پوسته کند، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. استفاده از سرمی با غلظت کمتر ویتامین C یا استفاده از مقدار کمتری از سرم را در نظر بگیرید.

اگر دچار جوش یا کهیر شدید، مصرف سرم ویتامین C را متوقف کنید. ممکن است بخواهید به پزشک یا متخصص پوست خود اطلاع دهید که مشکوک به آلرژی هستید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا