چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟ | جذابیت زنان بدون آرایش

راه های زیادی برای زیبا به نظر رسیدن وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از لوازم آرایشی برای رسیدن به ظاهری جوان و درخشان است. اما این تنها راه نیست. اگر به آرایش حساسیت دارید، پوست حساسی دارید یا فقط به آرایش اهمیت نمی دهید، گزینه های مختلفی برای صاف و یکدست شدن پوست خود دارید.

حفظ یک روال منظم مراقبت از پوست

۱٫ شستشوی صورت در طول روز

هر روز صبح، شب و بعد از ورزش صورت خود را بشویید. به عنوان بخشی از برنامه منظم مراقبت از پوست، باید دو بار در روز صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید: صبح و قبل از خواب. حتما از یک پاک کننده ملایم بدون الکل استفاده کنید: الکل می تواند باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود. همچنین باید بعد از ورزش صورت خود را بشویید تا مطمئن شوید که عرق منافذ شما را مسدود نمی کند یا پوست شما را تحریک نمی کند.

همیشه هنگام شستن صورت از آب ولرم – نه داغ – استفاده کنید. آب داغ می تواند شما را خشک کند و باعث پوسته پوسته شدن و همچنین تحریک شود. در برابر میل به اسکراب مقاومت کنید. برای شستن صورت از نوک انگشتان و لمس ملایم خود استفاده کنید. این کار تحریک، خشکی و رنگ ناهموار پوست را به حداقل می رساند.

۲٫ حفظ رطوبت پوست

روزانه مرطوب کنید. مرطوب کننده های پوست کمک می کنند پوست شما خشک، زبر، سفت و پوسته پوسته به نظر نرسد. آنها همچنین می توانند پوست را جوان تر و درخشان تر نشان دهند. مرطوب کننده مناسب همچنین می تواند جوش های آکنه را کاهش دهد. بلافاصله پس از شستن صورت یا دوش گرفتن، مرطوب کنید تا رطوبت طبیعی پوستتان حفظ شود.

بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان حاوی سرامید را برای حفظ رطوبت در عمق پوست خود انتخاب کنید. کره شیا نیز یک مرطوب کننده عالی است، اما از مشتقات آجیل است، بنابراین اگر به آجیل حساسیت دارید، مراقب باشید. گلیسیرین و وازلین نیز مرطوب کننده های خوبی هستند.

اگر مستعد پوست چرب یا مسدود شدن منافذ هستید، به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که «غیر کومدون زا» هستند تا به پاکسازی پوست شما کمک کنند.

۳٫ یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید.

خلاص شدن از شر سلول های پوست خشک و پوسته پوسته پوست شما را جوان تر و درخشان تر نشان می دهد. می‌توانید از لایه‌بردارهای فیزیکی مانند اسکراب‌ها یا لایه‌بردارهای شیمیایی که از موادی مانند اسید گلیکولیک، سیتریک یا اسید لاکتیک استفاده می‌کنند تا سلول‌های مرده پوست را که می‌توانند پوست شما را کدر نشان دهند، از بین ببرید.

اگر پوست بسیار خشک و کدر دارید، ممکن است بخواهید هفته ای 2 تا 3 بار لایه برداری کنید، اگر مشکلات پوستی مانند روزاسه، پوست بسیار حساس یا آکنه دارید، ممکن است تمایلی به لایه برداری نداشته باشید. اسکراب های لایه بردار می تواند برای این نوع پوست تحریک کننده باشد.

 

۴٫ ماسک صورت را امتحان کنید.

ماسک ها ابزار مهمی در کیت زیبایی هستند، آنها بر بسیاری از بیماری ها مانند خشکی، پف، قرمزی و حتی آکنه اثر فوری دارند. بسته به نوع پوست شما، قطعا ماسک مناسبی برای بهبود سریع پوست شما وجود دارد. ماسک های پوستی مسدود می شوند. پوست را با لایه ای می پوشانند و مواد تشکیل دهنده ماسک را وارد منافذ می کنند.

ماسک‌ها می‌توانند غلظت‌های بالاتری از مواد فعال را برای مرطوب کردن، پر کردن منافذ و متعادل کردن پوست ارائه دهند. از طرفی ماسک صورت بهترین گزینه برای از بین بردن آلودگی هایی است که به منافذ پوست نفوذ کرده است. همه این موارد دست به دست هم می دهند تا استفاده از بهترین ماسک صورت را یک بار در هفته در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید.

۵٫ استحمام روزانه

دوش های کوتاه تر و خنک تر بگیرید. دوش آب گرم می تواند پوست را از بین ببرد و آن را خشک کند و آن را پیرتر و سالم تر نشان دهد. دوش گرفتن کوتاه‌تر و ولرم باعث می‌شود صورت شما و بقیه پوست بدنتان سالم بماند.

۶٫ روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده روزانه از بهترین ضد آفتاب با SPF 30 از آسیب های پوستی مانند خطوط ریز، چین و چروک و تغییر رنگ جلوگیری می کند. آفتاب همچنین می تواند آکنه را بدتر کند، بنابراین می خواهید از پوست خود محافظت کنید. در صورت نیاز هر چند ساعت یکبار تجدید کنید، به خصوص اگر عرق می کنید یا شنا می کنید.

اگر منافذ پوست شما به راحتی مسدود می شود، سعی کنید ضد آفتابی را پیدا کنید که روی برچسب آن عبارت “غیر کومدوژنیک” باشد. این بدان معناست که این کرم بر پایه روغن نیست و کمتر احتمال دارد که منافذ شما را مسدود کند. استفاده از کرم ضد آفتاب در دوران جوانی می تواند تفاوت زیادی در ظاهر و احساس پوست شما با افزایش سن ایجاد کند.

۷٫ از کرم ضد چروک استفاده کنید.

کرم‌های ضد چروک چین و چروک را از بین نمی‌برند، اما گاهی اوقات می‌توانند ظاهر خود را پنهان کنند تا پوستی صاف‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. شما باید انتظارات خود را در مورد کرم های ضد چروک پایین نگه دارید، اما آنها می توانند به طور موقت به سلامت پوست شما کمک کنند. به دنبال موادی مانند رتینول، عصاره چای، نیاسینامید و ویتامین C باشید. این مواد می توانند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و حذف سلول های آسیب دیده پوست کمک کنند.

پوست زیبا بدون آرایش

۸٫ صورت خود را لمس نکنید.

دست زدن به صورت می تواند باکتری ها و چربی های پوست را پخش کند. اینها می توانند منجر به جوش، عفونت یا جای زخم شوند. اگر پوستی تمیز، شفاف و درخشان می خواهید، نمی توانید صورت خود را لمس یا مالش دهید.

۹٫ جلوگیری از جوش

هرگز جوش نزنید خلاص شدن از شر جوش ها می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، این می تواند به سادگی منجر به بروز بیشتر آکنه شود و همچنین خطر ایجاد جای زخم را افزایش دهد. باید صبور باشید و بگذارید جوش ها خود به خود از بین بروند. پوست شما در دراز مدت سالم تر و بهتر به نظر می رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا