چگونه شیرینی کشمشی بپزیم | طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد و در مناسبت های خاص به عنوان نذری در اختیار مردم قرار می گیرد.

شیرینی کشمشی یکی از شیرینی هایی است که مانند کیک یزدی به مناسبت های شیرین معروف است و به همین دلیل برای مناسبت های مذهبی از آن استفاده می شود.

این شیرینی لذیذ را به سلیقه خود می توانیم به صورت نرم یا خشک تهیه کنیم.

مواد لازم برای پخت شیرینی برای 8 نفر

آرد قنادی ۲۹۰ گرم ( ۲ لیوان )
کشمش ۱۰۰ گرم ( نصف لیوان )
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل نوک قاشق مرباخوری
کره ۱۵۰ گرم
پودر قند ۲۵۰ گرم ( ۱٫۵ لیوان )

دستور پخت کیک با کشمش

مرحله اول

برای تهیه کیک کشمشی خوشمزه ابتدا باید کره و تخم مرغ ها را 30 دقیقه قبل از اینکه به دمای آشپزخانه برسند از یخچال خارج کنیم. سپس در یک کاسه مناسب و جادار کره نرم شده را بریزید سپس پودر قند را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

سپس پودر قند و کره را با همزن برقی حدود 5 دقیقه هم میزنیم تا یکدست شوند و به مایع سفید و کشدار تبدیل شوند. پودر قند و کره را با هم مخلوط کنید و بعد از یک دقیقه تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید.

کیک کشمشی

مرحله سوم

در آخر وانیل را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را با هم مخلوط کنید. در این مرحله کشمش ها را تمیز می کنیم و سپس می شوییم و پس از برداشتن آب اضافی آن را با مواد به ظرف اضافه می کنیم و با بقیه مواد مخلوط می کنیم.دستور پخت کیک با کشمش

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم سپس دوبار الک می کنیم تا کاملا نرم شود سپس کم کم به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم و با قاشق مواد را هم می زنیم تا به شکل خمیر پای در بیاید و آرد نشود. توده ای

مرحله پنجم

حالا فر را با دمای ۱۶۰ درجه روشن می کنیم تا گرم شود، سپس کف قالب را چرب می کنیم یا یک اسفنج با کره می گذاریم. خامه را با قاشق بردارید و به صورت گلوله هایی به اندازه گردو در سینی فر قرار دهید.
طرز تهیه کیک کشمشی

توجه داشته باشید که کیک ها باید با فاصله از هم در سینی فر قرار گیرند زیرا بعد از ریختن در سینی فر باز می شوند و به فضای بیشتری نیاز دارند. در نهایت سینی را به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید تا کیک ها پخته شوند.

مرحله ششم

وقتی لبه های کیک ها کمی طلایی شد یعنی آماده هستند. نکته دیگر اینکه اگر می خواهید کلوچه های کشمشی شما خشک و ترد شوند باید آن ها را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر قرار دهید.
کیک کشمشی با گردو

یکی از موادی که می تواند کیک کشمشی را خوشمزه تر کند، اضافه کردن گردو به آن است. برای این کار 50 گرم گردو را چرخ کرده و به مخلوط کشمش اضافه کنید. علاوه بر اینکه شیرینی کشمشی را خوشمزه تر می کند، دسر جشن تری را نیز به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا