آبشار تخت چوب یا تخت چان لرستان کجاست؟

آبشار تخت چو یکی از دیدنی های بی نظیر استان لرستان است که به آمازون ایران معروف شده است. شاید اکثر مردم تهران و حتی ایران برای دیدن طبیعت به شمال کشور سفر می کنند، در حالی که شما یک منظره خیره کننده و طبیعی در استان لرستان را فراموش کرده اید. در این مطلب از آلارمین با آبشار تخت چوب لرستان بیشتر آشنا خواهید شد.

آبشار تخت چوب یا تخت چان لرستان کجاست؟

تخت چو، یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار در شهرستان پل‌دختر در استان لرستان قرار دارد.  آبشار تخت چو در دره‌ای به همین نام واقع شده و چشم‌اندازهای منحصربفردی از کوه‌های سربه فلک کشیده، تنگه‌های شگفت‌انگیز و درختان سرسبز را به نمایش می‌گذارد. منطقه تخت چو به دلیل آب‌ و هوای گرمسیری که دارد، گونه‌های گیاهی متنوعی را در خود جای داده و با عنوان آمازون ایران شناخته می‌شود. در این مقاله به معرفی آبشار تخت چو لرستان می‌پردازیم و اطلاعاتی در مورد جاذبه‌ها، امکانات و مسیر دسترسی به آن در اختیارتان قرار می‌دهیم.

آبشار تخت چو لرستان

لرستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای روزهای گرم تابستان است. این استان آبشارهای زیادی دارد و به سرزمین آبشارهای سرسبز معروف است. تخت چو یکی از زیباترین آبشارهای لرستان است. این آبشار در شمال استان و در دره ای به همین نام واقع شده است.

دره تخت چو که به تخت چان نیز معروف است، در قسمت جنوبی شهر تاریخی پل دختر واقع شده و دارای مناظر شگفت انگیز و منحصر به فردی است. این دره طی سالیان متمادی بر اثر فرسایش آبی و بادی ایجاد شده و یکی از زیباترین مناظر طبیعی ایران به شمار می رود. دره تخت چو به دو قسمت کوهستانی و دشتی تقسیم می شود. در قسمت کوهستانی دره چندین روستای قدیمی و سنگی و در قسمت جلگه ای زمین های کشاورزی وجود دارد. هر دو قسمت دارای جاذبه های فراوان و مناظر خیره کننده در مقابل چشمان شما هستند.

تخت چو در میان رشته کوه های زاگرس قرار دارد و یکی از بهترین مکان ها برای کوهنوردی به شمار می رود. این دره دارای رودخانه های خروشان، چشمه های آب شیرین و آبشارهای مختلف است. آبشارهایی که چشم هر بیننده ای را خیره می کند و طراوت و نشاط را به او می بخشد. آبشار تخت چو یکی از زیباترین آبشارهای این منطقه است.

دسترسی تخت چان پلدختر

تخت چو از مسیر آزادراه خرم آباد – پل زال، بعد از عوارضی یک جاده فرعی وجود دارد که تا پنج کیلومتر با ماشین قابل تردد می باشد. از آن جا بایستی حدود هفت الی هشت ساعت پیاده روی کرد تا به دره هایی رویایی تختچو رسید و از تماشای آبشارهای پلکانی تختچو لذت برد و شاهد شکوه این منطقه بود.

پلدختر به واسطه ی موقعیت جغرافیایی که دارد و به خاطر آب و هوای گرمسیری اش ، محل رویش درختان و گونه های گیاهی متفاوته . بخاطر وجود این گونه از درختان و به واسطه ی همسایگی پلدختر با کوه های سر به فلک کشیده ی زاگرس ، دراین شهرستان تفرجگاه زیبایی پدید آمده است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا