آسان ترین روش های درمان یبوست در خانه را بشناسید

یبوست یکی از آزارد9نده ترین مشکلات گوارشی است که می تواند برای افراد دچار مشکل کند. یبوست یک عارضه شایع گوارشی است که با کند شدن حرکات روده پیش می‌آید و زمانی رخ می‌دهد که فرد در دفع مدفوع مشکل داشته باشد یا دفع مدفوع به ندرت انجام شود. معمولاً اگر فردی کمتر از ۳ بار در هفته اجابت مزاج داشته باشد دچار یبوست شده است.

درمان خانگی یبوست

۱. نوشیدن قهوه

برای برخی از افراد، مصرف قهوه می‌تواند میل به دستشویی را افزایش دهد. این به این دلیل است که قهوه ماهیچه های دستگاه گوارش را تحریک می‌کند. مطالعات نشان می دهد که قهوه کافئین دار می‌تواند روده را تحریک کند. این اثر ۶۰ درصد قوی تر از نوشیدن آب و ۲۳ درصد قوی تر از نوشیدن قهوه بدون کافئین است.

قهوه همچنین ممکن است حاوی مقادیر کمی از فیبرهای محلول باشد که با بهبود تعادل باکتری های روده از یبوست جلوگیری می‌کند.

۲. نوشیدن آب

کم آبی بدن به طور معمول می‌تواند فرد را دچار یبوست کند. برای جلوگیری از این امر، نوشیدن آب کافی و هیدراته ماندن مهم است. وقتی فردی یبوست دارد، ممکن است با نوشیدن مقداری آب گازدار تسکین یابد. این می‌تواند به آنها کمک کند تا آب بدن کارها را دوباره به حرکت درآورند.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که آب گازدار موثرتر از آب لوله کشی در رفع یبوست است. با این حال، نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه‌های قندی ایده خوبی نیست، زیرا این نوشیدنی‌ها می‌توانند اثرات مضری برای سلامتی داشته باشند و ممکن است یبوست را بدتر کنند.

۳. مصرف منابع خوراکی پروبیتیک

پروبیوتیک‌ها ممکن است به جلوگیری از یبوست مزمن کمک کنند. پروبیوتیک‌ها باکتری های زنده و مفیدی هستند که به طور طبیعی در روده وجود دارند و افراد می‌توانند با خوردن غذاهای پروبیوتیک‌دار سطح خود را افزایش دهند.

برخی از غذاهای پروبیوتیک در دسترس عبارتند از:

  • ماست
  • سرکه سیب
  • پنیر
  • زیتون شور
  • کلم شور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا