آموزش کامل بازی Spy | با این روش جاسوس را به راحتی بشناسید!

به گزارش آلارمین  بازی جاسوس یکی از بازی های جذاب گروهی است که اخیرا در بین ایرانی ها رواج پیدا کرده است. این بازی می تواند تا ساعت ها شما را سرگرم کند و هوش افراد را با استفاده از آن سنجید. در ادامه با آموزش بازی جاسوس یا SPY در خدمت شما هستیم:

داستان بازی:

شما یک کاراگاه در یک سرویس اطلاعاتی هستید.
به تازگی مشخص شده که یک جاسوس در بخش شما هست.
کل بخش دور هم جمع شدند تا با پرسیدن سوال از یکدیگر بتوانند جاسوس را پیدا کنند.

شرایط مورد نیاز برای بازی:

  • 3-12 بازیکن
  • همه بازیکنها در یک اتاق باشند

اهداف بازی:

  • جاسوس: حدس زدن کلمه ی بازی با استنتاج از جواب و سوال های دیگران.
  • باقی بازیکنها: پیدا کردن جاسوس(ها)

نحوه جریان بازی:

  • زمان هر بازی: 3-12 دقیقه. برای گروه های کوچکتر زمان کمتر و برای گروه های بزرگتر زمان بیشتر.
  • کلمه: بازی شروع میشود و تمام افراد کارت مربوط به خود را میبینند. کلمه برای همه یکسان است جز جاسوس. جاسوس کلمه را نمیداند.
  • سوال پرسیدن: بازی با سوال کردن یک نفر از نفر دیگه شروع میشود. برای مثال: (سبز یا قرمز؟)
  • جواب دادن: فردی که ازش سوال شده است باید جواب بدهد و نمیتواند از پرسشگر، سوال دیگری بپرسد. بعد از پاسخ دادن، نوبت او میشود که سوال بپرسد. همین روند تا وقتی بازی تمام شود ادامه دارد.
  • سوال متقابل ممنوع: اگر فردی از شما سوال بپرسد، شما نمیتوانید بعد از جواب دادن سوالش از پرسشگر سوال بپرسید. باید فرد دیگری را انتخاب کنید.

حدس جاسوس توسط بازیکنان:

  • رای گیری: در هر لحظه از بازی، یک بازیکن میتواند برای خروج بازیکنی که مشکوک به جاسوس بودن هست، رای گیری کند.
  • تعداد رای های لازم برای خروج: اگر تعداد افرادی که رای میدهند برابر باشد با تعداد شهروندان (تعداد تمام بازیکنان – تعداد جاسوس ها)، بازیکن مورد رای از بازی خارج میشود. هر بازیکن در کل بازی یک بار میتواند فردی دیگری را متهم کند(برای او رای گیری برگذار کند) پس از این قابلیت عاقلانه استفاده کنید.
  • جاسوس متهم شد: اگر رای گیری برای خروج بازیکن موفقیت آمیز بود، بازیکن باید اعلام کند که جاسوس است یا نه. اگر بازیکن اخراجی جاسوس بود و تمام جاسوس ها خارج شده بودند یا اگر بازیکن اخراجی جاسوس نبود بازی به پایان میرسد.

حدس کلمه توسط جاسوس:

  • حدس جاسوس: جاسوس در لحظه میتواند بگوید که جاسوس است و حدس بزند که کلمه چیست، اگر درست گفته باشد بازی به پایان میرسد و اگر درست نگفته باشد و آخرین جاسوس حاضر در بازی بود آنگاه بازی به پایان میرسید.

بازی زمانی به پایان میرسد که:

  • خروج شهروند یا آخرین جاسوس: بازیکنان آخرین شهروند یا آخرین جاسوس را بعد از رای گیری اخراج میکنند یا
  • حدس کلمه توسط آخرین جاسوس: آخرین جاسوس بازی را نگه میدارد و حدس خود را در مورد کلمه میگوید یا
  • زمان به پایان میرسد

امتیازدهی و تعیین برنده بازی:

برد جاسوس

  • گروه جاسوس 2 امتیاز میگیرد اگر کسی از بازی اخراج نشود.
  • گروه جاسوس 4 امتیاز میگیرد اگر شهروندی از بازی اخراج شود.
  • گروه جاسوس 4 امتیاز میگیرد اگر جاسوسی بازی را نگهدارد و کلمه را درست حدس بزند.

برد شهروند

  • هر شهروند 1 امتیاز بدست میاورد.
  • شهروند(هایی) که رای گیری جاسوس (ها) را برگذار کردند و رای گیریشان باعث خروج جاسوس شد 2 امتیاز بدست میاورند.

تعداد بازیها:

  • شما میتوانید هر تعداد بازی که دوست دارید بازی کنید. فردی که در آخر بیشترین امتیاز را دارد، برنده ی کلی بازی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا