با این استوری ها کراش خود را وادار به ریپلای کنید!

در این مطلب از آلارمین متوجه می شوید که چگونه می توانید کراش خود را جذب کنید.

خودتان باشید

اولین قدم و بهترین کار این است که خودتان باشید. تمام روزها شبیه به‌هم نیستند، گاهی اوقات ممکن است روز خوبی را در پیش داشته باشید و گاهی اوقات بالعکس. احساس واقعی خود را به مخاطب نمایش دهید. از روزمره‌ی خود، چه خوب و چه بد، داستان‌سرایی کنید و آن را برای مخاطب جذاب سازید. با داستان‌سرایی کاری کنید که مخاطب با شما هم‌حس شود، که در صورت ایجاد این هم‌حسی دیگر هرگز آن مخاطب را از دست نخواهید داد.

در زمینه‌ی فعالیت اصلی خودتان تولید محتوا کنید

یک موضوع را انتخاب کنید و در آن زمینه تولید محتوا انجام دهید. البته گاهی اوقات هم می‌توانید خارج از حیطه‌ی فعالیت اصلی خود با مخاطب صحبت کنید، اما هر روز حتما تعدادی استوری و یا یک پست در زمینه‌ی فعالیت خودتان به مخاطب ارائه دهید. برای مثال اگر فعالیت‌تان را با هدف آموزش نحوه کسب درآمد از اینستاگرام شروع کرده‌اید، حتما باید در طول روز چند استوری آموزشی داشته باشید و یا اگر پیج‌تان سرگرمی است، باید در جهت سرگرم کردن مخاطب، محتوا تولید کنید. اگر مخاطب یک پیج آموزشی را فالو کند و تنها محتوای سرگرمی ببیند، بدون شک دیگر آن صفحه را دنبال نمی‌کند. در تولید محتوا تعادل را رعایت کنید و مراقب باشید برای مخاطب کسل کننده نشوید. موضوعی را برای تولید محتوا انتخاب کنید که خودتان به آن علاقه‌مند هستید، در آن مهارت دارید و می‌توانید ساعت‌ها درباره‌اش صحبت کنید.

به ظاهر استوری‌های خود توجه کنید

اینستاگرام یک برنامه‌ی بصری است و ظاهر و گرافیک محتوای شما بسیار مهم است. سعی کنید محتوایی تولید کنید که از لحاظ بصری و دیداری برای کاربر جذاب باشد و کاربر در یک نگاه مجذوب محتوا شود. رنگ‌های استفاده شده در استوری، عکس‌ها و فونت، استیکرها و هرگونه المان بصری جزء مواردی هستند که باعث افزایش جذابیت محتوای شما می‌شوند.

برای ساخت استوری‌های جذاب، می‌توانید از سایت و نرم افزار Canva استفاده کنید

استفاده از ویژگی نظر سنجی یا Poll

اینستاگرام هر چند وقت یکبار آپدیت می‌شود و ویژگی جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این ویژگی‌ها Poll است. این ویژگی به شما امکان نظر سنجی میان 2 گزینه را می‌دهد. این آپشن برای جلب توجه مخاطب گزینه مناسبی است، از لحاظ روانشاسی ترغیب افراد به نظر دادن و مشارکت در روزمرگی شما باعث می‌شود که آن‌ها با شما ارتباط برقرار کنند و به یک مشتری و مخاطب وفادار تبدیل شوند.

سوالات ساده با پاسخ ساده بپرسید. برای مثال برای لباس میان 2 رنگ مشخص شده کدام را انتخاب کنم؟ و یا شما این لباس یا این فرش را دوست دارید؟ با استفاده از این ویژگی می‌توانید به راحتی مخاطب را درگیر محتوای خود کنید.

کاربران را به روشن کردن Post notification تشویق کنید

بعد از روشن کردن Notification از سمت کاربران، هر زمانی که استوری و پست منتشر کنید، به کاربران اطلاع داده می‌شود و نمایش چندین باره‌ی عکس و اسم شما در صفحه موبایل کاربر باعث ثبت پیج شما در ذهن مخاطب می‌شود.

در مورد مسائل و اتفاقات اطراف صحبت کنید، نظر دهید و داستان‌سرایی کنید

برای افزایش تاثیرگذاری خود بر روی کاربران باید در مورد مسائل پیرامون و مسائل اجتماعی صحبت کنید و واکنشی داشته باشید. البته بعد از انجام این کار ممکن است تعدادی از دنبال کنندگانتان که با شما مخالف هستند در برابر شما گارد بگیرند و با صحبت‌هایشان شما را ناراحت کنند. اما توصیه من به شما این است که فقط بر روی تولید محتوای قوی تمرکز کنید، زیرا در انجام  هر کاری همیشه تعدادی مخالف وجود دارد.

 

استفاده از ویدئو در اینستاگرام

ویدئو یکی از محبوب‌ترین انواع محتوا در شبکه‌های مجازی است. اگر قصد معرفی یک محصول جدید، تعریف یک داستان و ماجرای مهم را دارید، حتما از طریق ویدئو پیغام خود را به مخاطبان برسانید، زیرا تاثیرگذاری آن چند برابر می‌شود. سعی کنید ویدئوهای 15 ثانیه ای جذاب و هیجان‌انگیز آماده کنید. به عنوان مثال هزاران نفر در اینستاگرام در زمینه‌ی زیبایی یا همان بیوتی فعالیت دارند. اما تا بحال باخود فکر کرده‌اید که چرا فقط گروهی از آن‌ها موفق‌تر، پردرآمد‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند؟ اگر کمی نحوه تولید محتوای آن‌ها را بررسی کنید، متوجه می‌شوید یکی از عوامل موفقیت آنها تولید ویدئوهای دوستانه و هیجان‌انگیز است که با استفاده از این ویدئوها، احساسات مخاطب را درگیر کرده‌اند. همچنین می‌توانید در ویدئو‌های خود از موسیقی های ترند و پرطرفدار استفاده کنید.

از استیکر و گیف استفاده کنید

یکی از ویژگی‌های استوری اینستاگرام، گیف‌ها و استیکرها هستند، یکی از راه‌های تولید محتوای جذاب، استفاده از گیف‌های متحرک است. با سرچ موضوعی در قسمت گیف‌ها از استیکرهای متحرک استفاده کنید و از این طریق احساسات خود را به مخاطب بیان کنید.

 مخاطب را به نوشته‌های خود معتاد کنید

یکی از راه‌های درگیر کردن مخاطب و تولید محتوای خوب، نوشته‌های شما است. برخی افراد علاقه زیادی به جملات و نوشته‌های معنادار دارند. پس سعی کنید گاهی اوقات بنویسید. در نوشتن خلاق باشید. سرگرمی، انگیزشی و یا…؛ یک سبک در نوشتن برای خود انتخاب کنید و آن را به امضای خود تبدیل کنید. سعی کنید از قالب و فونت ثابت استفاده کنید.

 منشن کنید

شاید برایتان سوال باشد که انجام این‌کار چه تاثیری در جذابیت استوری و محتوا دارد؟ با انجام این کار می‌توانید یک رابطه‌ی معنادار با افرادی که در زمینه‌ی شما فعالیت دارند، ایجاد کنید. همچنین یکی دیگر از موارد استفاده از این ویژگی هنگامیست که شما از محتوای افراد دیگر خوشتان بیاید و قصد داشته باشید آن را به دوستانتان معرفی کنید و در مورد آن صحبت کنید، بهترین کار منشن کردن صفحه اصلی آن محتوا است؛ انجام این کار باعث افزایش اعتبار صفحه و محتوای شما هم می‌شود.

مهارت خود را نشان دهید

در چه زمینه ای فعالیت دارید؟ طراحی؟ عکاسی؟ ورزش؟

در هر زمینه‌ای که مهارت دارید، برای آن تولید محتوا انجام دهید. توضیح دهید که چه‌کاری انجام می‌دهید و چرا افراد به خدمات شما نیاز دارند. اینستاگرام بهترین مکان برای تبلیغ مهارتتان است. می‌توانید عکس کارهایی که انجام داده‌اید را منتشر کنید و یا از آن ویدئو‌ی جذاب بسازید.

اگر دنبال کنندگانتان صفحه‌ی شما را به خاطر شغل و مهارتتان دنبال می‌کنند، یکی از بهترین راه‌های تولید محتوا نشان دادن نحوه‌ی انجام کارتان است. اگر میز کار دارید راحت‌ترین راه تولید محتوا، استفاده از یک سه پایه است. سه پایه را تنظیم کنید، از کارتان یک ویدئو بگیرید، آن را در حالت سرعت قرار دارید و یک آهنگ هم به عنوان پس زمینه قرار دهید. سعی کنید در این ویدئو مهارت‌تان را به مخاطب نشان دهید. اما به صورت کلی، همراه کردن مخاطب با اتفاقات روزمره باعث ایجاد صمیمیت و بوجود آمدن مخاطب وفادار می‌شود. می‌توانید فضای کاری خود را به دوستانتان نمایش دهید و در مورد جای یک گل نظر آن‌ها را بپرسید. این موارد شاید بسیار پیش پا افتاده به نظر برسند، اما انجام هر کدام از آن‌ها می‌تواند تحولی در صفحه شما ایجاد کند.

قبل و بعد

انتشار استوری قبل و بعد یکی پر طرفدارترین‌هاست. اگر در شغل‌تان چیزی را تغییر می‌دهید، این نوع استوری یکی از بهترین راه‌های تولید محتوا برای شما است. به عنوان مثال اگر در زمینه‌های مربیگری بدنسازی، آرایشگری، دکتر زیبایی و یا تغییرات دکوراسیون فعالیت دارید، تولید این سبک محتوا به صورت عکس و فیلم می‌تواند مهارت شما را به وضوح نشان دهد.

معرفی شبکه های اجتماعی دیگر خودتان

اگر در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت دارید، سعی کنید افراد را به آنجا هم هدایت کنید. به عنوان مثال در یکی از شبکه های اجتماعی خود ویدئویی از روزمره‌ی خود منتشر کنید و چند ثانیه از آن‌ ویدئو را در استوری خود منتشر بگذارید و کاربران را به سمت دیگر شبکه های اجتماعی هدایت کنید.

انتشار لینک سایتتان

یکی از راه‌های تولید محتوا در استوری و ساخت یک داستان، هدایت مشتری به سایت است. برای مثال می‌توانید در مورد محصولی نظر بدهید و یا چند محصول را با هم مقایسه کنید، سپس با قرار دادن لینک آن محصول، کاربران را به سایت هدایت کنید، اینگونه هم کاربران را سرگرم کرده‌اید و هم منجر به واکنش پول‌ساز برای خود شده‌اید. برای استفاده از این ویژگی به ده هزار فالوور نیاز دارید.

 دنباله رو چالش ها و ترندها باشید

اگر قصد تولید محتوای جذاب دارید باید همیشه بروز باشید، رقبا و افرادی که در زمینه‌ی شما فعالیت دارند را بررسی کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. ویدئو‌های ترند اینستاگرام و فضای مجازی را دنبال کنید و سعی کنید با خلاقیت آن‌ را به حوزه‌ی کاری خود ربط دهید.

انتشار دایرکت ها

گاهی اوقات دنبال‌کنندگان شما در دایرکت از شما سوالاتی می‌پرسند، شما می‌توانید از این سوالات کمک و ایده بگیرید و راهی برای تولید محتوا پیدا کنید.  به عنوان مثال سوال یکی از دوستانتان را نشر دهید و جوابش را بدهید، سپس از دیگران نظر بپرسید و دوباره نظرات آن‌ها را منتشر کنید و یک بحث فان یا جدی در پیجتان راه بیاندازید.

خلاق باشید

سرگرمی، هدف اصلی اینستاگرام است. خلاق باشید و سعی کنید به روش خودتان، با توجه به محتوای پیج، کاربران را سرگرم کنید. برای مثال چالش مخصوص به خودتان را راه بیاندازید و از کاربران بخواهید شما را همراهی کنند و مانند شما انجام دهند و ویدئو بفرستند و یا ویدئو‌ی روزی که کسی را سوپرایز کرده‌اند یا…

از شما می‌خواهم مخاطبان خود را را متوجه کنید که در روزمره‌ی آن‌ها شریکید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

 انتشار بازخورد ها

در هر زمینه‌ای که باشید، هرکاری که انجام دهید، همیشه افرادی وجود دارند که بازخورد خوب یا بد برای شما بفرستند. اگر محصولی می‌فروشید، آموزش می‌دهید و یا از روزمره خود تولید محتوا انجام می‌دهید، از مشتریانتان بخواهید به صورت ویدئویی رضایتشان را بازگو و  برای شما ارسال کنند. نظرات و بازخورد دیگران را منتشر کنید تا دیگران به شما راحت‌تر اعتماد کنند.

استفاده از باکس سوال

یکی از ویژگی‌های اینستاگرام باکس سوال است که به شما امکان قرار دادن یک باکس در استوری را می‌دهد، از این طریق می‌توانید با دوستانتان ارتباط برقرار کنید. برخی از افراد در دایرکت صحبت نمی‌کنند، و این باکس‌ها راه خوبی برای برقراری با آن‌ها و مشتری‌های بیشتر است.

نکته و ترفند بگویید

در 15 ثانیه اطلاعات و نکات طلایی مربوط به حوزه‌ی خود را بگویید و یا هر چیزی که فکر می‌کنید می تواند به عنوان یک ترفند برای مخاطب جالب باشد. برای مثال توضیح دهید برای افزایش عمر گیاهان چه کاری انجام دهند و یا برای تمیز کردن شیرآلات از چه موادی استفاده کنند و یا هر نکته و ترفندی که به مهارت شما مرتبط است. به شما قول می‌دهم بعد از انجام این کار مخاطبان به استوری‌های شما اعتیاد پیدا می‌کنند.

 انتشار پشت صحنه

هر کاری که پشت دوربین انجام می‌دهید و اغلب اوقات منتشر نمی‌کنید، پشت‌صحنه به حساب می‌آید. انتشار پشت‌صحنه‌ی استوری‌ و پست یا پشت صحنه‌ی یک خرید. استفاده از کلمه پشت‌صحنه باعث برانگیختن کنجکاوی مخاطب می‌شود. خلاق باشید و هوشمندانه از آن در استوری‌های خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا