با این ترفندها از شر پف زیر چشم خلاص شوید!

هیچ کس دوست ندارد با چشم های پف کرده از خواب بیدار شود. تورم در بافت های اطراف و زیر چشم که به عنوان پف زیر چشم شناخته می شود، یکی از مهم ترین عواملی است که بر زیبایی چهره شما تاثیر منفی می گذارد و موجب می شود خسته و کسل به نظر برسید. تجمع مایع در پوست زیر چشم، خستگی، کم خوابی، کم آبی بدن، آلرژی، ژنتیک، پیری پوست، گریه، استرس و مشکلات هورمونی از جمله اصلی ترین دلایل پف زیر چشم هستند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید برای از بین بردن پف چشم ها ابتدا درمان های خانگی را امتحان کنید، توصیه می کنیم این درمان های خانگی را امتحان کنید.

1- چای کیسه ای سرد

به گزارش راهنماتو،  استفاده از چای کیسه ای خنک یکی از بهترین و ساده ترین روش های خانگی برای خلاص شدن از شر کیسه های زیر چشم است. کافی است دو چای کیسه ای را به مدت ده دقیقه درون آب سرد قرار داده و سپس چشمانتان را ببندید و آنها را به مدت 30 دقیقه روی چشمانتان قرار دهید. به طوری که زیر چشمانتان را نیز بپوشانند. کافئین موجود در چای کیسه ای رگ های خونی داخل چشم را کوچک کرده و پف زیر چشمان شما را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

Young Woman with tea bags on her eyes

2- قاشق سرد

دو قاشق استیل را حدود نیم ساعت درون یخچال قرار داده و به سادگی زیر چشمانتان قرار دهید. این کار تورم رگ های خونی زیر چشم را کاهش داده و در نتیجه منجر به کاهش پف زیر چشم خواهد شد.

3- وازلین

زیر پلک ها را به آرامی با وازلین ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه آنها را با آب سرد بشویید. این کار به تخلیه مایع اطراف چشم شما کمک می کند. می توانید پس از این کار از تکه های یخ پیچیده شده در یک پارچه نخی برای آرام کردن چشمانتان استفاده کنید.

4- خیار

اسيدهاي اسکوربيک و کافئيک موجود در خيار قدرت حفظ آب در زیر چشمان را کاهش داده و به کاهش پف زیر چشم منجر می شود. کافی است خیار را به مدت چند ساعت درون یخچال قرار داده و سپس آن را به شکل حلقه برش دهید و به مدت 30 ثانیه در زیر چشمانتان قرار دهید.

5- سیب زمینی

به مدت یک روز سیب زمینی را درون یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. سپس آن را برش زده و به مدت 20 دقیقه زیر چشمانتان قرار دهید. سیب زمینی به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی و روشن کنندگی ماده موثری در از بین بردن پف و سیاهی زیر چشم است.

6- شیر

شیر در از بین بردن پف زیر چشم معجزه می کند. استفاده از این ماده یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای از بین بردن پف زیر چشم است. کافی است دو پد پنبه ای تمیز را به مقداری شیر سرد آغشته کرده، چشمانتان را ببندید و آنها را به مدت ده دقیقه روی چشمانتان قرار دهید. این کار را هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب انجام دهید، تا از هر گونه احتباس آب یا پف کردگی چشم خلاص شوید.

7- ویتامین E

یکی دیگر از درمان‌های خانگی عالی برای ورم چشم، ویتامین E است. این ویتامین یک ماده معدنی عالی برای کاهش پف کردگی چشم است و خواص ضد چروک زیادی دارد. چند قطره روغن خالص ویتامین E را درون یک کاسه آب سرد بریزید و دو پد پنبه ای تمیز را به آن آغشته کنید. سپس پنبه خیس شده را در زیر چشمانتان قرار دهید و بیست دقیقه صبر کنید تا ورم آنها کاهش یابد.

8- سفیده تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف بر روی آن ظاهر شود. سپس آن را زیر چشمانتان بمالید و 20 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن در زیر چشمانتان احساس کشیدگی خواهید کرد. سپس چشمانتان را با آب سرد بشویید.

9- چای سبز

چای سبز حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است و استفاده از آن یک درمان خانگی عالی در از بین بردن پف زیر چشم است. کافی است چشمانتان را ببندید و دو کیسه چای سبز خیس شده و خنک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی چشمانتان قرار دهید تا از شر پف زیر چشم خلاص شوید.

10- کاهش مصرف سدیم

مصرف بیش از حد سدیم یکی از دلایل اصلی ایجاد کیسه های زیر چشم یا ورم چشم است. نمک نقش مهمی در احتباس آب دارد و در نتیجه منجر به پف کردن اطراف چشمان شما می شود. حداکثر میزان سدیم مصرفی برای هر فرد در طول روز نباید از 1500 میلی گرم فراتر رود. از مصرف غذاهای شور و فرآوری شده پرهیز کنید و میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا