با هایلایتر و کانتو می توانید زیباتر شوید | چطور از کانتور و هایلایتر استفاده کنیم؟

آرایش صورت دنیای بسیار جالب و هیجان انگیزی دارد. روش های زیادی برای یادگیری انواع سبک های آرایشی وجود دارد. به همین دلیل اگر آرایش براق و درخشنده دوست دارید، می توانید در آرایش خود از هایلایتر استفاده کنید. هایلایتر موجب می شود زیبایی و درخشش صورت شما چندین برابر شود. شما با استفاده درست از هایلایتر می توانید گونه های زیبا و برجسته ای داشته باشید. کانتورینگ یکی دیگر از تکینک های آرایش و گریم است که باعث اصلاح و تغییر فرم صورت می شود. هایلایتر باید دو یا سه درجه روشن تر از رنگ پوست و کانتور دو سه درجه تیره تر از رنگ پوست باشد. یادتان باشد که استفاده درست از هایلایتر و کانتور در کنار یکدیگر، می تواند چهره شما را زیباتر کند. به همین خاطر اگر از نحوه استفاده و تفاوت کانتور و هایلایتر اطلاعی ندارید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

آشنایی با کانتور و کاربردهای آن

قبل از اینکه به بررسی تفاوت کانتور و هایلایتر صورت بپردازیم، باید بدانید کانتورینگ به آرایش ترمیمی صورت مشهور است. کانتورینگ یکی از مهم ترین تکنیک هایی است که برای پنهان نمودن نقص های صورت استفاده می شود. در این روش آرایشی از کرم های فشرده استفاده می شود. همان طور که پیش از این ذکر شد کانتور باید دو یا سه درجه از رنگ اصلی پوست تیره تر باشد. به کمک این روش سایه روشن هایی در بخش های مختلف از صورت ایجاد می شود. به همین خاطر با پوشاندن نقاط ضعف صورت، نقاط قوت بیشتر به چشم می آیند. یکی از علت های محبوبیت کانتورینگ در بین خانم ها تا حد زیادی به دلیل برجسته ساختن اجزای برتر صورت است. اکثر چهره های مشهور سینما از کانتورینگ استفاده می کند و این محصول آرایشی به شدت میان آن ها محبوبیت دارد.

زنانی که برای زیبایی چهره خود اهمیت زیادی قائل می شوند، سعی دارند از این روش استفاده کنند. به کمک این شیوه آرایشی فرم چهره زیباتر و جذاب تر به نظر خواهد رسید. به عنوان مثال بینی حالت قلمی و باریک پیدا کرده و جذابیت صورت بیشتر می شود.

 استفاده از کانتور چه اهمیتی دارد؟

اغلب زنان برای تغییرات چهره و فرم صورت از کانتور استفاده می کردند. با این روش ظاهر چهره بسیار متفاوت به نظر می رسد. علاوه بر این در حین طبیعی بودن صورت، ضعف های صورت به خوبی پوشانده می شود. پس از آن ویژگی های مثبت صورت بیشتر دیده می شود. رنگ تیره کانتور هنگامی که آن را روی بخش های دلخواه صورت اجرا می کنید، دقیقا مثل سایه کانتور عمل می کند. شما حتما کانتور تیره تر را در بخش اصلی کناره های بینی، زیر استخوان گونه و لبه پیشانی نزدیک خط رویش مو بزنید. رنگ روشن باید در بخش هایی که دوست دارید برجسته تر شود، بیشتر اجرا گردد. پیشنهاد می شود رنگ روشن تر کانتور برای نقاطی از صورت که بلندتر است، استفاده شود؛ مانند پل بینی، بین ابروها و روی چانه.

کاربرد کانتور در آرایش چهره

برای افزایش ابعاد صورت می توانید از کانتورینگ استفاده کنید. بر عکس کانسیلر و کرم پودر، کانتورینگ صورت می تواند به ایجاد نور و سایه پوست کمک زیادی کند. به یاد داشته باشید کانتور از یک سایه روشن تر و یک سایه تیره تر ایجاد شده است.

در کدام نواحی صورت باید از هایلایتر استفاده شود؟

مهم ترین و نخستین قسمت برای استفاده از هایلایتر گونه است. محل دقیق آن ممکن است به فرم چهره فرد بستگی داشته باشد. معمولا قسمت بالایی استخوان گونه بهترین بخش برای هایلایت کردن است. بدین ترتیب می توانید خط اتصال گوشه لب ها و بالای گونه ها را تا بخش بیرونی چشم ها هایلایت کنید.

بخش های داخلی چشم نقاط دیگر برای اجرای هایلایت به شمار می روند. با این روش چشم ها کشیده تر و درشت تر به نظر می رسند. همان طور که می دانید اصلی ترین نقطه صورت چشم ها است که می توانند تأثیر به سزایی در زیبایی صورت داشته باشند. شما می توانید برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم هایتان از هایلایتر استفاده کنید. قوس ابرو و قسمت های بالایی آن از قسمت های مهم برای هایلایت کردن به شمار می روند. این کار مهم باعث می شود ابروها کشیده تر و بلند تر جلوه کنند.

برای برجسته کردن لب ها می توانید مقدار اندکی از هایلایتر را روی مرکز پایین بزنید. با این کار لب هایتان حجیم تر و جذاب تر دیده می شوند. اگر در حالت عادی لب های پر حجم دارید، می توانید روی مرکز چانه از هایلایتر استفاده کنید. با این کار درخشش صورت بیشتر شده و زیباتر به نظر خواهید رسید. به هیچ وجه در استفاده از هایلایتر افراط نکنید.

تفاوت کانتور و هایلایتر چیست؟

با کانتور و هایلایتر می توانید لکه ها و جوش های صورت را بپوشانید. علاوه بر این ماندگاری و دوام آرایش تان نیز بیشتر خواهد شد. شما می توانید در مجالس و مهمانی ها با ظاهری آراسته و چهره ای دلنشین تر ظاهر شوید. به همین خاطر می توانید از هایلایتر و کانتور استفاده کنید. مهم ترین تفاوت کانتور و هایلایتر به نحوه استفاده از آن مربوط می شود. از کانتور برای برجسته سازی نقاط قوت و پنهان کردن نقاط ضعف استفاده می شود. در صورتی که هدف اصلی هایلایتر براق کردن صورت است.

به صورت کلی کانتورینگ یک نوع تکنیک است که با ایجاد سایه روشن، باعث ایجاد خطای دید در چهره می شود. هم چنین با تغییر فرم صورت می تواند چهره را متقارن ساخته و عیوب آن را بپوشاند. در حالی که هایلایتر تأکید بسیار زیادی بر نقاط قوت صورت دارد و آن ها را برجسته می کند. اگر فرد گونه های زیبایی داشته باشد، می توان با استفاده از هایلایتر آن را برجسته کند. استفاده درست از این دو محصول در کنار یکدیگر، آرایش شما را بی عیب و نقص ساخته و فرم زیبایی به صورت شما می بخشد.

البته می توان گفت کانتور و هایلایتر می توانند مکمل یکدیگر باشند، زیرا هر دوی آن ها سعی دارند روی نقاط قوت تأکید کنند. علاوه بر این زیبایی صورت را بیشتر نمایان خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا