برای روز عکاسی چطوری آرایش کنم؟ | بهترین آرایش برای عکس گرفتن

این روزها عکس گرفتن عادی‌ترین کار ممکن است! با حضور همیشگی گوشی‌های همراه که مجهز به دوربین‌های خوبی هم هستند در هر موقعیتی می‌توانید عکس‌های زیبا و خاص بگیرید. البته علاوه بر محیطی که برای عکس انتخاب می‌کنید ظاهر خودتان هم اهمیت زیادی دارد.

اگر شما هم به عکس گرفتن علاقه دارید و گالری گوشی یا حافظه کامپیوترتان پر از عکس‌های متنوع است، یا اینکه به هر مناسبت به آتلیه می‌روید تا عکسی حرفه‌ای بگیرید به این توصیه‌ها دقت کنید، زیرا آرایش مناسب عکاسی یکی از موارد خیلی مهم است برای اینکه تصویر شما جذابتر به نظر برسد.

آرایش کردن برای عکاسی باید کمی متفاوت باشد. نه اینکه غلظت آن را زیاد کنید بلکه باید یکسری موارد رعایت شود تا عکس شما جلوه بهتری داشته باشد.

پوستت رو آبرسانی کن!

اگر پوست شما خوب نباشد، سلامت نباشد یا به اندازه کافی رطوبت نداشته باشد، هرچقدر هم از مواد آرایشی گران و دهان پرکن استفاده کنید معایب آن را نمی‌پوشاند و باید متوسل به فیلتر بشوید! اما راز داشتن یک عکس خوب در پوستی سلامت قرار دارد! سعی کنید همیشه، حتی اگر قصد عکس گرفتن هم ندارید، پوستتان را به خوبی آبرسانی کنید. این در چین و چروک نداشتن، دیر پیر شدن و شادابی پوست و صورت شما بسیار موثر است.

هم به اندازه کافی آب بخورید، و هم اینکه یک کرم مرطوب کننده خیلی خوب داشته باشید. از هر وسیله آرایشی مهمتر است!

حتما پرایمر بزن!

پرایمر زیرساز آرایش است. اگر یک بار با پرایمر آرایش کنید و یک بار بدون پرایمر، متوجه تفاوت آنها خواهید شد. وقتی آرایش شما زیرسازی خوبی داشته باشد کرم پودر روی آن نمی‌ماسد، آرایش به خوبی روی پوستتان می‌خوابد و سطح پوستتان صاف خواهد بود. درواقع کیفیت پوست و آرایش شما را بالا خواهد برد.

پنکیک رو فراموش نکن!

پنکیک معمولا بعد از کرم پودر استفاده می‌شود. استفاده از آن برق صورت و چربی آن را کنترل می‌کند. سطح کرم پودر شما را صاف کرده و به آرایش شما یک جذابیت ویژه‌ای می‌بخشد. اگر دوست دارد در عکس‌هایتان پوستی مات و یکنواخت داشته باشید استفاده از پنکیک را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

پودر فیکس داشته باش!

پودر فیکس برای ماندگاری آرایش شما عالی عمل می‌کند. آرایش با تغییر دما، یا حتی نوسان خلق شما هم ممکن است به هم بریزد! پس حتما از پودر فیکس استفاده کنید تا برای ساعت‌های طولانی آرایش شما به همان شکل اولیه روی صورتتان بماند. با این روش چهره شما شادابی و انرژی خود را از دست نخواهد داد و ریزش ریمل و مداد چشم و… را تجربه نخواهید کرد!

آرایش چشم ضدآب انجام بده!

وقتی قرار است برای ساعات طولانی آرایش روی صورت شما باشد و مهمتر از آن می‌خواهید از زیبایی‌هایتان عکس بگیرید بهتر است آرایش چشمتان را جوری انجام بدهید که ماندگار باشد و در این میان استفاده از وسایل ضدآب اهمیت ویژه‌ای دارد. ممکن است ریمل شما بریزد، خط چشم شما پاک شود و مداد چشم شما پخش شود و تمام این موارد در به هم ریختگی آرایش شما موثر است و صورت شما خسته و آرایش شما بد به نظر خواهد رسید.

خط لب یادت نره!

برای اینکه فرم لب‌هایتان دقیق مشخص باشد حتما قبل از رژلب زدن از مداد لب استفاده کنید. با این روش اول کادر لبتان را تعیین می‌کنید و بعد رژلب زدن کار ساده‌تری خواهد بود. برای اینکه آرایش این قسمت هم ماندگار باشد و هنگام عکاسی نیاز به تمدید پیش نیاید از رژلب‌های بادوام استفاده کنید. حتما قبل از آن از بالم لب هم روی لبتان بمالید تا صاف و مرطوب باشد و سطح آن خشک نبوده و ترک نخورد.

این موارد را به درستی رعایت کنید و باور داشته باشید خود شما زیبا هستید و نیازی به استفاده از فیلترهای نرم افزارها و ادیت عکس‌ها ندارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا