بهترین فیلم های سینمایی خارجی خانوادگی برای «شب یلدا» | با این فیلم ها بلندترین شب سال رو خاطره انگیزتر کنید!

شب یلدا به عنوان بلندترین شب سال از شب هایی است که مردم ایران دور هم جمع می شوند و در طول مهمانی به خوشگذرانی می پردازند. از بازی های خانوادگی گرفته تا لذت میوه خوردن و شب نشینی همگی می توانند شب یلدای شما را به یاد ماندنی تر از همیشه کنند اما تماشای فیلم و سریال هم از تفریحات دیگری است که دورهمی های شب یلدا را لذت بخش تر خواهد کرد. به همین دلیل در این مطلب از آلارمین بهترین فیلم های سینمایی خارجی برای شب یلدا را معرفی می کنیم.

 

1- تنها در خانه 2021 – Home Sweet Home Alone

این فیلم کمدی و کودکانه داستان زندگی یک پسر بچه 10 ساله به نام مکس را روایت می کند که به طور تصادفی از همراهی با خانواده خود در سفر به  توکیو در تعطیلات سال نو جا مانده است و مجبور است چند روزی را تنها سر کند. او در ابتدا از تنهایی و در اختیار داشتن تمام خانه خوشحال است، اما طولی نمی‌کشد که دزدها تصمیم به سرقت از خانه آنها می گیرند. اکنون مکس ناچار است  نقشه‌ای را برای جلوگیری از ورود آن‌ها به خانه ترتیب دهد. این فیلم برای رده سنی PG مناسب است.


2- جادوگر شهر از 1939 – The Wizard of Oz

این فیلم خانوادگی، فانتزی و ماجراجویی داستان زندگی دختر کوچکی به نام دوروتی را روایت می کند که به همراه سگش در کانزاس زندگی می‌کند. روزی گردبادی می آید و دوروتی، خانه اش و سگش را با خود به آسمان می‌برد و در سرزمین آز پایین می‌آورد.  در این شهر همه چیز  زیبا و غریب است. دوروتی تصمیم می گیرد به شهر آز برود و از جادوگرانی که در آن شهر زندگی می کنند برای بازگشت به خانه کمک بگیرید. این فیلم یکی از یادماندنی ترین فیلم های تاریخ سینما است که توانست به جوایز و افتخارات متعددی از جمله اسکار بهترین موسیقی، نامزد اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین جلوه های ویژه دست پیدا کند. این فیلم برای رده سنی G مناسب است.


3- کوتوله 2003 – Elf

فیلم کوتوله یک فیلم کمدی، ماجراجویی، خانوادگی، فانتزی و عاشقانه امریکایی است. این فیلم درباره زندگی فردی به نام بادی است که در پرورشگاهی در نیویورک زندگی می کند. او در شب کریسمس به طور پنهانی به داخل کیسه ی هدایای بابانوئل می پرد و بابانوئل هم از همه جا بی خبر، بادی را با خودش به قطب شمال می برد. افرادی که در قطب جنوب هستند، تصمیم می گیرند بادی را بزرگ کنند و به او نگویند که انسان است. او سال ها بعد متوجه این حقیقت می شود و تصمیم می گیرد به نیویورک بازگردد و به جستجوی هویت واقعی اش بپردازد. این فیلم پس از حضور در جشنواره های متعدد بین‌المللی متعدد موفق شد به 2 جایزه  برای برترین فیلم‌ باکس آفیس و بهترین فیلم کمدی دست پیدا کند و نامزد دریافت 7 جایزه دیگر نیز شد. این فیلم برای رده سنی PG مناسب است.

 


4- هوگو 2011 – Hugo

هوگو یک فیلم ماجراجویی و درام است که بر اساس رمان پرفروش برایان سلزنیک ساخته شده است. این فیلم داستان پسر‌بچه‌ای است که پس از فوت پدرش، نزد عمویش زندگی می‌کند. تنها یادگار او از پدرش یک عروسک ماشینی است که با کلید خاصی روشن می‌شود و هوگو آن کلید را ندارد. هوگو باور دارد این عروسک رازهای زیادی در سینه دارد و در جستجوی کشف واقعیت است. او در این مسیر با دختری به نام ایزابل آشنا می‌شود. ماجراجویی این دو با هم ادامه می‌یابد و رازهای بسیاری برملا می‌شوند. این فیلم نامزد دریافت 11 جایزه اسکار شد و توانست 5 جایزه را از آن خود کند. تماشای این فیلم برای کودکان بالای 5 سال مناسب است.


5- افسون‌شده 2007 – Enchanted

افسون شده یک فیلم انیمیشن در ژانر ماجراجویی است که داستان زندگی دختر جوانی از سرزمین افسانه ای اندولیزیا به نام جیزل را روایت می کند. این دختر که در آستانه ازدواج است، با طلسم یک ملکه بدجنس سر از شهر شلوغ نیویورک درمی آورد و در آنجا به یک آقای وکیل علاقه مند می شود. جیزل در این بین با عشق و رسومات نامزدی و قرار آشنا می‌شود و کم‌کم نگاهش به زندگی و همین‌طور عشق تغییر می‌کند. این فیلم در مراسم گلدن گلوب و اسکار نامزد دریافت دو جایزه شد. این فیلم برای رده سنی PG مناسب است.


6- افسونگر شرور و زیبای خفته 2014 – Maleficent

افسونگر شرور و زیبای خفته فیلمی در ژانر ماجراجویی و خانوادگی است که داستان زندگی یک زن مهربان و خوش قلب به نام Maleficent (با بازی آنجلینا جولی) را روایت می کند. این زن که یک زندگی ساده روستایی را می گذراند که ناگهان ارتشی به سرزمین او حمله می کند و او به عنوان قدرتمند ترین محافظ به شدت از سرزمین خود محافظت می کند. اما ظالمانه در حقش خیانت می شود و قلب مهربان و پاکش تبدیل به سنگ می گردد. این فیلم برای رده سنی PG مناسب است.


7- مولان 2020 – Mulan

مولان یک فیلم امریکایی در ژانر اکشن، حماسی است. این فیلم درباره زندگی دختری جنگجو به نام مولان است که در کشور چین زندگی می کند. او 12 سال برای کشورش جنگید و افتخارات زیادی را نیز کسب کرد. زمانی که ارتش هان (Huns) به چین حمله می‌کند، امپراطوری چین دستور می‌دهد تا از هر خانواده یک مرد برای مقابله با دشمن به جنگ فرستاده شود. در این بین مولان، بزرگ‌ترین دختر یک کهنه سرباز جنگ، تصمیم می‌گیرد تا به جای پدر پیرش به جنگ برود. مولان که دختری مصمم و با روحیه قوی است، باید تمامی آزمایش‌های لازم برای اعزام به جنگ را با موفقیت پشت سر بگذارد، از قدرت های درونی خود بهره گیرد و پتانسیل واقعی خودش را پیدا کند. این فیلم برای رده سنی PG-13 مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا