بیوگرافی علیرضا قربانی و همسرش | دلیل فوت همسر آقای خواننده چه بود؟

علیرضا قربانی خواننده پرآوازه ایرانی ساعاتی قبل در پستی در صفحه شخصی‌اش از درگذشت همسرش خبر داد. در این مطلب شما می توانید به خواندن بیوگرافی همسر علیرضا قربانی و بیوگرافی کامل او بپردازید.

بیوگرافی همسر علیرضا قربانی

بیوگرافی همسر علیرضا قربانی

منیرسادات غیاثی 12 سال قبل با علیرضا قربانی خواننده معروف ایرانی ازدواج کرد. علیرضا قربانی جزء خوانندگان مشهوری است که ترانه های عاشقانه اش در میان مردم طرفداران زیادی دارد. همچنین این خواننده خوش صدا از دوستان نزدیک همایون شجریان به حساب می‌آید.

او ساعاتی قبل در پستی در صفحه شخصی‌اش از درگذشت همسرش خبر داد.

فرزندان علیرضا قربانی و همسرش منیرسادات غیاثی

فرزندان علیرضا قربانی و همسرش منیرسادات غیاثی

همسر علیرضا قربانی در حالی از در دنیا رفت که این زوج دارای فرزندان حدودا 6 ساله دوقولو به نام های حافظ و آواز هستند.

علت فوت همسر علیرضا قربانی

علت فوت همسر علیرضا قربانی

همسر علیرضا قربانی در سال 1355 به دنیا آمده است. او از چند سال قبل به بیماری سختی مبتلا شد و مدت‌ها تحت درمان بود، اما در نهایت نتوانست دوام بیاورد و امروز بعد از ظهر 20 بهمن 1402 بر اثر سرطان درگذشت.

منیر سادات غیاثی، همسر علیرضا قربانی مدرک لیسانس رشته حقوق داشت و مدتی نیز به عنوان وکیل مشغول به کار بود تا این که بر اثر ابتلا به سرطان شغلش را کنار گذاشت.

علیرضا قربانی پس از اعلام فوت همسرش نوشت: “این غم سهمگین برای همیشه باقی خواهد ماند.”

بیوگرافی کامل علیرضا قربانی

بیوگرافی کامل علیرضا قربانی

علیرضا قربانی در 15 بهمن 1351 در تهران به دنیا آمد. او جزء خوانندگان موسیقی سنتی است که در ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی آواز و تصنیف می خواند. آقای قربانی از همان کودکی چندین سال به فراگیری هنر قرائت قرآن پرداخت و موفق به کسب مدارج مختلف شد. او همچنین تصانیف قدیمی را به خوبی حفظ می کرد و با موسیقی اصیل ایرانی بزرگ شد تا این که در سال 1363 به طور جدی به سمت فراگیری ردیف آوازی، تلفیق شعر و موسیقی، بینش و زیبایی شناسی در آواز ایران رفت. علیرضا قربانی در این راه نزد اساتیدی چون خسرو سلطانی، بهروزعابدینی، مهدی فلاح، حسین عمومیو احمد ابراهیمی و رضوی سروستانی مشغول یادگیری شد.

علیرضا قربانی تاکنون در بسیاری از فستیوال های مهم موسیقی در نقاط مختلف دنیا به اجرای برنامه پرداخته است که حاصل برخی از این اجراها به صورت لوح فشرده در اروپا انتشار یافته است. او همچنین از سال 1378 به عنوان خواننده ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی به اجرای برنامه های متعدد در داخل و خارج از کشور پرداخت.

آقای قربانی لیسانس رشته بیولوژی از دانشگاه شهید بهشتی تهران دارد و سه تار می نوازد. الگوی او استاد بنان است.

شروع به آموختن قرائت قرآن

علیرضا قربانی از 6 سالگی به آموزش قرائت و لحن قرآن پرداخت تا سن 12 سالگی به یادگیری ادامه داد.

آموزش موسیقی

در سال 1363، 12 ساله بود که برای یادگیری موسیقی اقدام کرد و با ردیف های آوازی آشنا شد. اساتیدی که آقای قربانی نزد آن‌ها آموزش دیده است، عبارتند از آقایان خسرو سلطانی، بهروز عابدینی، استاد مهدی فلاح، مرحوم استاد دکتر حسین عمومی، استاد احمد ابراهیمی و مرحوم استاد علی تجویدی.

ورود به ارکستر ملی

خواننده پر آوازه ایران در سال 1375 به صورت حرفه ای وارد عرصه خوانندگی شد و در سال 1378 یک سال بعد از آغاز فعالیت رسمی ارکستر موسیقی ملی ایران، به عنوان خواننده ثالث وارد این گروه شد. علیرضا قربانی بعد از کناره گیری محمدرضا شجریان از ارکستر ملی حسین عمومی و علی تجویدی به فرهاد فخرالدینی (رهبر ارکستر) معرفی شد.

از تیتراژ کیف انگلیسی تا آلبوم

از تیتراژ کیف انگلیسی تا آلبوم

او در سال 1387 تیتراژ سریال «کیف انگلیسی» را با آهنگساز فرهاد فخرالدینی منتشر کرد و یکسال بعد از آن نیز اولین آلبوم رسمی اش با نام «اشتیاق» را به بازار عرضه کرد.

شهرت با سریال ها

او با تیتراژ سریال شب دهم در سال 1381 به یکی از صداهای آشنا تبدیل شد. اما تیتراژ مجموعه «روشن تر از خاموشی» ساخته سال 1382 و «سایه آفتاب» ساخته سال 1383 باعث به شهرت رسیدنش شد.

اوج شهرت با مدار صفر درجه

 

  • انواع قهوه فوری با این قیمت مگه میشه؟ | کافی استور
  • افزایش تخفیف ها تا 50% در جشنواره پایان فصل برند چرم مشهد
  • طرح جدید وام ۷۵ میلیون تومانی بدون ضامن با ظرفیت محدود
  • با یک دهم قیمت لمینت یه لبخند زیبا داشته باش ، تضمینی !!!
  • افتادگی پلک رو توی 1 جلسه رفع کن! بدون رد بخیه و در مجهزترین کلینیک
  • افتادگی پلک رو توی 1 جلسه رفع کن! بدون رد بخیه و در مجهزترین کلینیک

با این حال علیرضا قربانی با خواندن تیتراژ سریال مدار صفر درجه در سال 1386 به اوج شهرت رسید.

کناره گیری از ارکستر دولتی

آقای قربانی تا سال 1388 و تا قبل از تعطیل شدن ارکستر ملی به صورت ثابت با آن همکاری داشت. بعد از آن با بازگشایی ارکستر در سال 1390 به رهبری بردیا کیارس در چندین اجرا با آن ها همکاری داد اما پس از آن از ارکسترهای دولتی کنار رفت.

آلبوم بین المللی

آلبوم بین المللی علیرضا قربانی

آلبوم صداها و پل ها ساخته سال 1400 یک پروژه بین ‌المللی است که علیرضا قربانی همراه با احسان مطوری آهنگساز و نوازنده سنتور آن را ساخت. هدف از این اجرا تلفیق موسیقی ایرانی و موسیقی‌ های دیگر جهان بود که با حضور علیرضا قربانی از ایران و یک خواننده مهمان از کشورهای دیگر به اجرا در آمد.

این آلبوم توانست به رتبه 13 چارت Classical Crossover Albums وبگاه بیلبورد و رتبه 4 چارت World Music Charts Europe راه پیدا کند. همچنین قطعه El Sueño از این آلبوم نیز برنده دو جایزه آکادمیا 2019 (Akademia Music Awards) و مدال برنز جایزه موسیقی جهانی 2019 (Global Music Awards) شد.

کار در رادیو

آشنایی و معاشرت آقای قربانی با استادانی چون علی تجویدی و فرهاد فخرالدینی باعث باز شدن راه جدیدی از دنیای موسیقی ایران به سمت او شد و او با موسیقی ایرانی با نام های موسیقی گلها، برگ سبز و شاخه گل‌های رادیو به تجربه های جدیدی دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا