تزیین پفیلا شب یلدا با پلاستیک فریزر و لیوان

پف فیل،پاپ کورن یا گل بلال همان ذرت بو داده حاصل حرارت دادن دانهٔ ذرت است. حرارت باعث تبخیر شدن آب موجود درون دانه ذرت می‌شود تا حدی که فشار بالای بخار آب، جدار دانهٔ ذرت را می‌شکند و باعث ایجاد صدا می‌شود. که طرز تهیه آن بسیار آسان می باشد.یک قابلمه متوسط را روی گاز گذاشته و کف آن را با یک قاشق روغن مایع و ۳۰ گرم کره چرب نمایید .نمک و ادویه ای را که دوست دارید ذرت شما طعم و بوی آن را داشته باشد به آن اضافه نمایید.

شب یلدا یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است که مراسم های بزرگی در این شب برگزار می شود و برای برگزاری جشن یلدا سفره های باشکوهی چیده می شوند که هر کدام از اجزای سفره شب یلدا بهتر است به صورت فانتزی و جالب تزئین شوند. پفیلا یا همان پاپ کورن از انواع تنقلات پرطرفدار و محبوب مخصوص شب یلدا است و شما می توانید برای تزیین پفیلا از انواع روش های فانتزی و خلاقانه و ساده استفاده نمایید.

در سر سفره شب یلدا علاوه بر میوه، تنقلاتی مانند آجیل و پفیلا و تخمه و خشکبار قرار داده می شود که بهتر است هر یک از این تنقلات را به زیبایی دیزایین کنید تا سفره شب یلدای شما باشکوه و جذاب تر به نظر برسد. برای زیبا سازی پفیلا و سایر تنقلات ایده های زیادی وجود دارد و شما می توانید با به خرج دادن کمی خلاقیت هر یک از این تنقلات را به زیباترین شکل ممکن دیزایین نمایید.

یکی از اصلی ترین تنقلات برای سفره شب یلدای ایرانیان پف فیل است و شما می توانید آن را به زیبایی دیزایین کنید و شبی به یاد ماندنی را برای اعضای خانواده و مهمان هایتان فراهم آورید. برای تزئین کردن پفیلا روش های ساده و خلاقانه ای وجود دارد که انتخاب هر یک از این روش ها به میزان مهارت شما بستگی دارد. دیزایین پف فیل به شکل آدم برفی یکی از انواع ایده های خلاقانه و جالب است و اگر شما تمایل دارید پف فیل تزیینی متفاوت داشته باشید بهتر است این خوراکی خوشمزه را به شکل آدم برفی های زیبا و فانتزی دربیاورید

برای تهیه پاپ کورن در قابلمه، توصیه می کنم فقط از قابلمه رویی استفاده کنید، زیرا آن سریع داغ شده و دمای آن بالا می رود. با این حال، پفیلا در قابلمه یا ماهیتابه رویی بازتر می شود. با استفاده از قابلمه استیل، ذرت های پاپ کورن به خوبی باز نمی شوند و قابلمه چدن هم بهترین گزینه نیست.

پفیلا یا پاپ‌کورن همان ذرت بو داده است که احتمالا حتما یک‌بار در خانه، آن را درست کرده‌اید. روش تهیه‌ی پفیلا بسیار آسان است. فقط کافی است دانه‌ها‌ی ذرت را با کمی روغن و نمک در یک ظرف در بسته بریزید و چند دقیقه حرارت دهید. پفیلا یکی از تنقلاتی است که در میز شب یلدا حضور دارد.

اگر مایل نبودید تزیینات ان چنانی برای پفیلا شب یلدای خود انتخاب کنید، می‌توانید پفیلای آماده شده را به شکلی ساده در ظرف زیبایی، متناسب با میز یلدا و تم انتخابی خود بریزید و بر سر سفره‌ی یلدا قرار دهید.

پف فیل،پاپ کورن یا گل بلال همان ذرت بو داده حاصل حرارت دادن دانهٔ ذرت است. حرارت باعث تبخیر شدن آب موجود درون دانه ذرت می‌شود تا حدی که فشار بالای بخار آب، جدار دانهٔ ذرت را می‌شکند و باعث ایجاد صدا می‌شود. که طرز تهیه آن بسیار آسان می باشد.یک قابلمه متوسط را روی گاز گذاشته و کف آن را با یک قاشق روغن مایع و ۳۰ گرم کره چرب نمایید .نمک و ادویه ای را که دوست دارید ذرت شما طعم و بوی آن را داشته باشد به آن اضافه نمایید.

شعله زیر قابلمه را در حد متوسط روشن کرده و ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم ذرت را داخل قابلمه بریزید و همراه هم زدن صبر نمایید تا اولین دانه ذرت باز شود.سپس درجه شعله اجاق را کمتر کرده و در قابلمه را گذاشته تا ذرت ها به بیرون از قابلمه پرتاب نشوند. صبر نمایید تا صدای پریدن ذرت ها کم شود. قابلمه را از روی شعله برداشته و ذرت های باز شده را از داخل قابلمه بیرون بیاورید و به همین ترتیب هر مقدار پف فیلی که مد نظر دارید می توانید تهیه کنید.

آدم برفی با پفیلا :  ۲کیلو پفیلا ،مقوا، چشم ، کیسه پلاستیک کوچک وبزرگ .اول گوشه پایین پلاستیکو بسته تا گرد شد و پاپ کورن رو داخلش ریخته تا بدن ادم برفی به اندازه دلخواه درست بشه . برا سرشم به همین صورت با چسب حرارتی به هم چسبانده و کلاه و چشم و بینی و دستاش رو چسبانده و شلی پلاستیک رو با چسب نواری از پشت بگیرید .

از پفیلاهای تزیین شده می توان در تزیین سفره یا میز شب یلدا، برای تزیینات شب یلدا عروس، برای تزیین میز جشن تولد و….. استفاده نمود. اغلب افراد سعی می کنند با استفاده از مقداری پفیلا، دو عدد نایلون و وسایل تزیینی، اقدام به ساخت آدم برفی با پفیلا نمایند. اما لازم است بدانید تزیینات دیگری نیز با پفیلا انجام می گیرد و می توان آن را به شکل های مختلف بای مناسبت های مختلف تزیین کرد.

پاپ کورن کره ای: برای تهیه این پاپ کورن باید به جای روغن توی تابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد اون رو داخل ظرف دردار قرار بدید.بعد مقداری کره رو روی پا کورن داغ رنده کنید و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدید.

پاپ کورن ژله ای با ترافل: میتونید بعد از آماده شدن پاپ کورن ها مقداری ترافل تزیینی هم روش بریزید تا قشنگ تر بشه اگرم دوست دارید مثل شکل بالا پاپ کورن سفید و ترافل تهیه کنید یه کم شکلات سفید رو آب کنید و بریزید روی پاپ کورن آماده و تا آب نشده روش ترافل بریزید این نوع پاپ کون خیلی برای مهمانی ها و مراسم مناسبه!

پاپ کورن پنیری: برای تهیه این پاپ کورن شما باید مقداری پنیر پارمزان رو ریزه ریز رنده کنید و وقتی پاپ کورنتون آماده شد اون رو داخل یه ظرف در دار بریزید و پنیر رو به همراه مقداری پودر سیر و موسیر بهش اضافه کنید و چند دقیقه بذاریدش داخل فر داغ!

پاپ کورن گوجه ای: برای تهیه این پاپ کورن یا میتونید مقداری گوجه خشک شده از عطاری بخرید یا خودتون کمی گوجه رو داخل فر خشک کنید یا میتونید مقداری سس گوجه رو اونقدر داخل فر حرارت بدید تا خشک و پودری بشه(توی هوای آزاد هم با درپوش میشه خشکش کرد)بعد از آماده شدن پاپ کورن اون رو داخل کیسه کاغذی(همون که قنادی ها توش شکلات میریزن^_^)بریزید و پودر رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید.

پاپ کورن عسلی: ذرت ها رو به روش بالا تهیه کنید.یه ظرف مناسب بردارید و کمی روغن بهش اسپری کنید(ذرت ها باید داغه داغ باشن)حالا ۱قاشق غذاخوری عسل رو با ۳قاشق غذاخوری آب و ۱قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید(از قبل) و روی پاپ کورن های آماده اسپری کنید.خیلی خوشمزه میشه البته نباید حین پخت نمک بزنید به ذرتها.

پاپ کورن شکلاتی: مقداری پودر کاکائو و شکر رو مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کورن اون رو داخل کیسه کاغذیبریزید و پودر رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید.

پاپ‌کورن، رادیکال‌های آزاد را از بین می برد. رادیکال‌های آزاد، مولکول‌هایی هستند که با از بین بردن سلول‌های بدن به سلامتی ما آسیب می‌رسانند. چین و چروک پوست، نابینایی،ضعف عضلانی، پوکی استخوان، آلزایمر و ریزش مو از عوارض رادیکال‌های آزاد است. ذرت بو داده، آنتی‌اکسیدان بالایی دارد و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می کند، لذا برای حفظ سلامتی انسان، میان‌وعده مفیدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا