حقایق سریال گیم آف ترونز که باور آن مشکل است!

به گزارش آلارمین سریال بازی تاج و تخت بی شک یکی از بهترین سریال های تاریخ به شمار می رود که در زمان پخش توانست بینندگان زیادی را به خود مجذوب کند. فصل های ابتدایی این سریال از نظر طرفداران بسیار عالی اما پایان بندی نه چندان جالب آن مورد انتقاد طرفداران سریال بازی تاج و تخت قرار گرفت. در ادامه با برخی از فکت های سریال گیم اف ترونز در خدمت شما هستیم:

1. حقایق سریال گیم آو ترونز: تعداد کشته‌شدگان سریال، از راز های گیم اف ترونز

از دیگر رازهای سریال بازی تاج و تخت تعداد کشته شدگان آن است. یک کلیپ در یوتیوب توسط طرفداران Game of Thrones (بازی تاج و تخت) ساخته شده بود که در این کلیپ، اشاره کرده بود که حدود 150 هزار نفر در طول هفت فصل اول، کشته‌شده‌اند. آمار این میزان رقم بر اساس تعداد کشته شدگان در نبردها و مرگ شخصیت‌های فرعی و اصلی در طول خط داستانی سریال گرفته شده است. جالب است بدانید که سکانس‌های مربوط به جنگ Battle of Blackwater Bay و Battle of Wall و Hardhome، بیشترین کشته را داشته‌اند. همچنین آمار نشان می‌دهد فقط در فصل هشتم سریال حدود 3523 نفر کشته شده‌اند.

2. حقایق سریال گیم آو ترونز: بیشتر شبیه بین باش!

Game of Thrones / بازی تاج و تخت / فکت های سریال گات / ند استارک

یکی دیگر از حقایق سریال گیم آو ترونز انتخاب بازیگر برای نقش استارک است. جای تعجب نیست اما از خیلی از بازیگرانی که برای ایفای نقش‌های استارک تست بازیگری دادند، خواسته می‌شد تا مثل شان بین (Sean Bean)، بازیگر نقش ند استارک، صحبت کنند. طبق یکی از مصاحبه‌ها، زمانی که سازندگان سریال از شان بین پرسیدند که آیا او می‌تواند با یک لهجه دیگر صحبت کند، بین صراحتاً جواب «نه» داد. کیت هرینگتون (Kit Herington)، بازیگر نقش جان اسنو، در واقع یکی از بازیگرانی بود که توسط شان بین تعلیم دیده بود که مثل وی صحبت کند. جالب است بدانید که از هیچ کدام از بازیگران زنی که نقش اعضای خانواده استارک را بازی می‌کردند، خواسته نشده بود تا لهجه‌ی شان بین را تقلید کنند.

3. حقایق سریال سریال گات: سرِ ند، از حاشیه های گیم اف ترونز

یکی از رازهای سریال بازی تاج و تخت که نمی‌توان به قطع گفت ترسناک است یا عجیب، بازی کردن با سر قطع شده ند استارک است. در طی فیلم‌برداری قسمت پایانی فصل نخست، شان بین و سایر بازیگران با سر ند استارک فوتبال بازی کردند. در طی بحثی در شبکه اجتماعی Reddit بین طرفداران و شان بین پس از پخش اپیزود پایانی فصل نخست، بین اعتراف کرد که بازیگران با سر قطع شده استارک کمی تفریح کردند. وقتی از وی پرسیده شد که آیا برایتان عجیب نبود که سر قطع‌شده‌تان را در صحنه می‌دیدید؟ او در جواب گفت: «آره. یه مقداری عجیب و ترسناک بود. باهاش مثل توپ فوتبال بازی کردیم.»

4. حقایق سریال گیم آو ترونز: سرقت از خانه

Game of Thrones / بازی تاج و تخت / صحبت های بازیگران گیم اف ترونز / خانواده باراتیون

آیا می‌دانستید که پرچم و ارزش‌های خاندان براتیون (Baratheon House) از یک‌ خاندان دیگر ربوده شده است؟ بر اساس داستان‌های Game of Thrones، شخصی به نام اوریس براتیون قلعه استورم اندز (Storm’s End) را از خاندان دوراندن (House Durrandon) در قرن‌های گذشته تصاحب می‌کند. اوریس حتی نشان و شعار این خاندان را هم تصاحب می‌کند. این مورد نیز یکی از حقایق سریال گات است که در طول سریال اشاره‌ای به آن نمی‌شود.

5. حقایق سریال گیم آو ترونز: لی لی دروغگو

لی لی الن (Lily Allen)، خواننده بریتانیایی در واقع در مورد رد کردن پیشنهاد بازی در نقش در «یارا گری جوی» (Yara GreyJoy)، دروغ گفته است. برادر او، آلفی الن (Alfie Allen) نقش «تیان گری جوی» (Theon Greyjoy) را ایفا کرده است و لیلی اظهار می‌کند که پیشنهاد بازی در نقش خواهر تیان یعنی یارا را از سوی سازندگان دریافت کرده بود اما این پیشنهاد را رد کرد؛ به این دلیل که سکانس‌های زننده و غیراخلاقی بین آن‌ها وجود داشت. بعدها آلفی الن با وب‌سایت Vulture مصاحبه و این شایعه را تکذیب کرد. واقعا چرا رازهای سریال بازی تاج و تخت انقدر زیاد است؟

6. حقایق سریال گیم آو ترونز: رشوه در دنیای سریال گیم اف ترونز

بی‌شک Game of Thrones، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های جهان است و بازیگران فراوانی هم دوست داشتند در آن حضور داشته باشند.در فصل هفتم شاهد حضور جیم برادبنت (Jim Broadbent) در نقش «آرچ میستر» (Arch Measter)  بودیم. بازیگران معروف زیادی از راه‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا نظر کارگردان سریال گیم اف ترونز را جلب کنند. یکی از بازیگران معروف یک استورم تروپر را با تصویر چهره خود برای این کارگردان ارسال کرده بود و یکی دیگر هم کارت‌های بازی با انواع حالات چهره خود را به عنوان درخواست حضور در سریال ارسال کرده بود. حقایق سریال گات لحظه به لحظه عجیب‌تر می‌شود!

7. حقایق سریال گیم آو ترونز: یک دنریس دیگر

Game of Thrones / بازی تاج و تخت / بدل امیلیا کلارک در گیم اف ترونز / دنریس تارگرین

امیلیا کلارک (Emilia Clark)، بازیگر نقش «دنریس» (Daenerys)، شخصیتی پرطرفدار و محبوب است و بسیاری از طرفداران منتظر بودند که در نهایت او در آیرن ترون بنشیند. یکی از حقایق سریال بازی تاج و تخت که احتمالا نمیدانید این است که کلارک اصلاً در قسمت پایلوت اوریجنال سریال حضور نداشت. بازیگران نقش‌های دنریس و «کتلین استارک» (Catelyn Stark) در پایلوت اولیه احتمالا به دلیل بازی ضعیف و عدم مطابقت باشخصیتشان، کنار گذاشته شدند و سپس امیلیا کلارک و میشل فیرلی (Michele Fairley) جایگزین آن‌ها شدند.  تصور دنریس با بازی شخص دیگری قطعا برای شما هم دشوار است.

8. حقایق سریال گات: حضور ستارگان دنیای موسیقی در سریال

از دیگر حقایق سریال گات حضور خواننده های معروف در این سریال است. سریال بازی تاج وتخت به یک آهن ربا از جهت جذب حضور ستارگان موسیقی تبدیل شده بود. اد شیرن (Ed Sheeran)، خواننده معروف بریتانیایی، در فصل هفتم حضور کوتاهی داشت که برای «آریا استارک» (Arya Stark)، آواز می‌خواند و حتی باستیل (Bastille) هم در سریال حضور دارد. ستارگان دنیای موسیقی از جمله گری لایت بادی (Gary Lightbody) از گروه موسیقی Snow Patrol و ماستادون (Mastadon) و ویل چمپیون (Will Champion) از گروه موسیقی Coldplay در این مجموعه حضور داشته‌اند.

9. حقایق سریال گیم آو ترونز: تحقیر اپیزود پایلوت

قبلاً هم در قسمت رازهای سریال بازی تاج و تخت اشاره شد که اپیزود پایلوت اولیه چندان هم خوب از آب درنیامد. با اینکه تعداد اندکی از افراد آن را دیدند، گردانندگان سریال در مصاحبه‌ها در مورد این اپیزود حرف‌هایی زده‌اند. طبق گفته آن‌ها این اپیزود شامل سکانس مرگ «جان آرین» (Jon Aryyn) و مرگ «ریکارد» (Rikard) و «براندون استارک» (Brandon Stark) (برادران بزرگ‌تر ند) بوده است. تام مک کارتی (Tom McCarthy)، کسی که اپیزود پایلوت اورجینال را کارگردانی کرده بود، نامش را در تیراژ نسخه نهایی قسمت 1 از فصل 1 حذف کرده بود. خوشبختانه با حذف این پایلوت، اکنون نقد سریال گیم آف ترونز با نظرات مثبتی همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا