نارگیل چه خواصی برای سلامتی مو و سفیدی پوست دارد؟

خواص عالی نارگیل در سلامت بدن و سفیدی پوست و زیبایی مو

نارگیل میوه درخت نخل نارگیل است، صدها نوع نارگیل در سرتاسر هند یافت می شود و طعم آن با توجه به قلیایی بودن خاک متفاوت است، بیرون آن سبز است و در زمان رسیدن قهوه ای می شود و پوسته سخت آن گوشتی است. نارگیل سفید است که در هند با نام های ناریال، در تامیل تنکای، در مالایایی به نام کاریکین و در بنگالی به نام ناریکالا شناخته می شود. نارگیل تازه حاوی آب شیرین است که برای سلامتی بسیار مفید است و همچنین ماده ای سالم است که حتی می توان از آن به عنوان غذا استفاده کرد.

هسته آن نه تنها سالم است، بلکه مصرف آن در دوران بارداری بی خطر است. نارگیل همچنین حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده اما بی ضرر است. حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​و اسیدهای چرب است. این اسیدهای چرب به روش های مختلف جذب بدن شده و مستقیماً از دستگاه گوارش به کبد منتقل شده و در بدن به کتون (ترکیبات آلی با گروه های دو ظرفیتی و دو رادیکال هیدروکربنی) تبدیل می شوند و ممکن است در درمان بیماری های مغزی تأثیر داشته باشند. . مانند صرع و آلزایمر.

ارزش غذایی نارگیل چقدر است؟

نارگیل سرشار از کالری، ویتامین و مواد معدنی است، به طور متوسط، 400 گرم نارگیل تقریباً تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در روز را تامین می کند، 100 گرم نارگیل حاوی 350 گرم کالری است.

میوه نارگیل شامل؛ اسیدهای اشباع مانند اسید لوریک و ترکیبات زیست فعال برای سلامتی ضروری هستند.

آجیل آن منبع عالی مس، کلسیم، منگنز، منیزیم و روی است. همچنین منبع خوبی از فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است و به طور کلی سرشار از پتاسیم است.

آب نارگیل نیز بسیار با طراوت است و حاوی قندهای ساده، الکترولیت ها، مواد معدنی، اسید فسفاتاز، کاتالاز، دی هیدروژن پراکسید و پلیمراز است.

نه تنها آب نارگیل، بلکه روغن نارگیل نیز به عنوان یک غذای فوق العاده طبقه بندی می شود. ترکیب منحصر به فرد اسیدهای چرب آن می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت شما داشته باشد.

خواص نارگیل

برخی از فواید شگفت انگیز نارگیل:

خواص و فواید ذکر شده در این بخش سلامت مرطوب برای پوست، مو و سلامتی است.

1. نارگیل غنی از فیبر:

نارگیل میوه ای غنی از فیبر است که حدود 61 درصد فیبر را تامین می کند. فیبر موجود در نارگیل میزان گلوکز را کاهش می دهد و قند خون را کاهش می دهد و باعث انتقال آن به سلول ها و تبدیل آن به انرژی می شود که در کاهش استرس سیستم آنزیمی و پانکراس مفید است و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

2. نارگیل برای کنترل دیابت:

مصرف نارگیل باعث بهبود ترشح انسولین و مصرف قند خون و کاهش دیابت با تاثیر مثبت آن بر هورمون های کنترل قند خون می شود.
3. نارگیل برای تقویت سیستم گوارش و کمک به هضم:

نارگیل فیبر دارد و بنابراین حاوی فواید گوارشی است و به هضم بهتر غذا کمک می کند و از اختلالات معده و روده جلوگیری می کند. مصرف نارگیل برای درمان حالت تهوع و استفراغ نیز مفید است.

4. خواص ضد پیری نارگیل:

سیتوکینین، کینتین و ترانزیتین موجود در نارگیل دارای اثرات ضد سرطانی و ضد پیری برای بدن هستند.

5. نارگیل برای تقویت سیستم ایمنی:

مواد مغذی موجود در نارگیل برای سیستم ایمنی بدن مفید است. نارگیل به دلیل خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد انگلی خود از بدن در برابر تمامی ویروس ها و باکتری های مضر محافظت می کند و استفاده از آن در درمان شدیدترین بیماری های عفونی مانند عفونت گلو مفید است. ، عفونت های ادراری و کرم های روده.

6. سلامت عمومی:

تحقیقات ثابت می کند افرادی که هر روز نارگیل مصرف می کنند در مقایسه با سایر افراد کمتر مستعد ابتلا به بیماری ها هستند و سالم هستند.

7. نارگیل برای تقویت انرژی:

نارگیل با افزایش انرژی به چربی سوزی کمک می کند. تری گلیسیرید موجود در روغن نارگیل ظرف 24 ساعت انرژی را تا 5 درصد افزایش می دهد و باعث کاهش وزن طولانی مدت می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که نارگیل اشتها را سرکوب می‌کند، بنابراین افراد می‌توانند چندین ساعت بدون احساس گرسنگی یا کاهش قند خون پس از مصرف نارگیل به سر ببرند.

8. نارگیل برای درمان صرع:

رژیم کتوژنیک یک رژیم کربوهیدراتی است که در بیماری های مختلف استفاده می شود و بهترین اثر آن در درمان صرع در کودکان شناخته شده است. رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب غلظت کتون ها را در خون افزایش می دهد و اگر در بخش سلامت مرطوب مطالعه کنید، مصرف منظم نارگیل می تواند به میزان قابل توجهی تعداد تشنج ها را در کودکان مبتلا به صرع کاهش دهد.

9. نارگیل برای مبارزه با سرطان:

نارگیل اثرات ضد سرطانی دارد و به ویژه برای درمان سرطان روده بزرگ و سرطان سینه مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا