دو جوان اول سریال «رحیل» را بشناسید! + بیوگرافی

به گزارش آلارمین مرتضی میهن‌دوست؛ فعال رسانه با نگاهی به نقش سریال‌های تلویزیونی در معرفی چهره های جوان نوشت: این سنت سریال‌های تلویزیون بوده که به واسطه پخش مداوم در یک بازه طولانی می‌توانند عاملی باشند برای معرفی استعدادهای تازه بازیگری.

سریال رحیل که فصل دوم آن روی آنتن است از سریال‌هایی است که در کنار شماری بازیگر باتجربه مثل کاظم هژیرآزاد، ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، مریم کاویانی و… تعدادی بازیگر جوان را هم وارد دور کرده است.

دو جوان اول سریال گیتا راد و علی عباسی‌زاده هر دو بازیگرانی انرژیک و علاقمند به بهتر شدن هستند و سیر سریال را که مرور کنیم هر دو به تدریج بهتر میشوند و بازی های رئال‌تری ارائه می‌دهند.

محا و اصلان کاراکترهای جوان محوری سریال «رحیل» گرفتار عشقی هستند اثیری یا فرامادی که واقعا اگر به وصال ختم شود، غیرعادی است! گیتا راد بازیگر محا هم بازیگوشی‌های شازده قجری را تمام رخ بازنمایی کرده و هم تلاش او برای مردمداری را شاهدیم.

علی عباسی‌زاده نقش اصلان را به گونه ای شاعرانه و یادآور شوریدگی‌های پرویز فنی‌زاده در رگبار یا شام آخر عرضه کرده؛ نوعی غلبه عرفان شرقی بر ذهن که اصلان را بنده‌ی معشوق و آرمان میکند. عباسی‌زاده احتمالا به تاریخ مطالعاتی داستان رحیل نیز گوشه چشمی داشته و یاغی‌گران دوران گذار قجر به پهلوی را سبک سنگین کرده و همین است که اصلان دیگر در فصل دوم طغیان می‌کند و دربرابر زمان‌خان باید پروتاگونیست سریال باشد.

یاغی‌گری های ابتدا و قبل از تثبیت پهلوی موارد مطالعاتی بسیاری از مورخین بوده ولی بیشتر بر آن شبهه تجزیه‌طلبی‌های شمال و جنوب و شرق و غرب کار کرده‌اند و کمتر دیده‌ایم ریشه های شکل‌گیری یک قهرمان طغیانگر واکاوی شود؛ کاری که بعد از #رحیل باز هم سریال‌سازان دیگر می‌توانند بر آن کار کنند و البته با استفاده از جوانانی تازه نفس برای ایفای نقش‌های کلیدی.

بیوگرافی گیتا راد بازیگر سریال رحیل

زندگی شخصی گیتا راد (معصومه عربی)

معصومه عربی، که با نام گیتا راد نیز شناخته می‌شود، یکی از بازیگر جدید تئاتر و سینما ایران است که به دلیل ایفای نقش مها در سریال رحیل شبکه سوم سیما مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. او در دهه 70 متولد شده و به عنوان یک بازیگر جوان در دنیای هنر فعالیت می‌کند. در مورد زندگی شخصی گیتا راد اطلاعات زیادی منتشر نشده و در این حد عنوان شده است که نام اصلی او معصومه عربی بوده ولی با نام گیتا راد فعالیت می کند. با مشهورتر شدن این بازیگر و انتشار اطلاعات بیشتر درمورد او، بیوگرافی گیتا راد در آلارمین هم بروزرسانی خواهد شد.

ازدواج و همسر گیتا راد

گیتا راد در حال حاضر مجرد است و زندگی خود را با خانواده‌اش می‌گذراند.

شروع بازیگری گیتا راد و شهرت او در سریال رحیل

در این مورد هم اطلاعات چندان موثقی در دسترس نیست و طبق آنچه در حال حاضر میدانیم، در این حد میتوان گفت که سریال رحیل، اولین کار جدی این بازیگر بوده است. سریال “رحیل” با شخصیت محا با بازی گیتا راد (عربی) از شبکه سوم سیما به نمایش درآمده است که داستان اصلی این سریال به زندگی محا، یک دختر که به عمل به وصیت مادرش به کربلا می‌رود، متمرکز است. گیتا راد به عنوان بازیگر اصلی در نقش محا در سریال رحیل حضور دارد و این نقش اوّلین تجربه جدی او در تلویزیون است.

شروع بازیگری گیتا راد

عکسهای گیتا راد در فیلم رحیل

تجربه بازیگری گیتا راد در سریال رحیل عکس از امین مرادی راد

معصومه عربی معروف به گیتا راد عکس از امین مرادی راد

گیتا راد در سکانسی از فیلم راحیل

 

بیوگرافی علی عباسی زاده‌‌‌‌‌

علی عباسی زاده‌‌‌‌‌ بازیگر متولد دهه ۷۰ در تهران است و به جز بازیگری به عنوان برنامه ریز  و دستایر نیز فعالیت داشته و از زندگی شخصی اش اطلاعاتی در دست نیست و به تازگی تصویر تولد وی توسط صحفه سریال رحیل در اینستاگرام منتشر شده است.

وی در سریال سقوط یک فرشته نیز به عنوان بازیگر حضور داشته و بازی اش در این مجموعه دیده نشده است.

مسعود آب‌پرور کارگردانی سریال «رحیل» را برعهده دارد. او این روزها ترجیح می‌دهد تا سریال را به شکل کامل به آنتن برساند و گفت‌وگو نکند. سریال روایتی حادثه‌ای- عاشقانه در پایان دوره قاجار و ابتدای روی کار آمدن حکومت پهلوی دارد؛ مجموعه‌ای با قصه‌ای زنانه که روایتگر فردی به نام «مها» از دربار قاجار است که تلاش می‌کند یک تعزیه عاشورایی را روایت کند.

قصه‌ رحیل که هم گریزی به تاریخ دارد و هم نگاهی به فرهنگ عاشورا، حدود دو سال طول کشید تا به قلم فرهاد نقدعلی تکمیل شود و آن‌طور که تهیه‌کننده این کار می‌گوید، هنوز هم مدد این نویسنده در کنار کار احساس می‌شود تا نقاط لازم اصلاح و بازنویسی شود.

از نقش‌آفرینان اصلی این مجموعه می‌توان به ثریا قاسمی، حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، هومن برق‌نورد، نسیم ادبی، مرحوم حسام محمودی، فرخ نعمتی، کاظم هژیر‌آزاد، علی عباسی‌زاده، گیتا راد(عربی) و غزاله اکرمی اشاره کرد.

تهیه‌ کننده سریال تاریخی رحیل

سریال رحیل به طراحی و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده است. در کارنامه حرفه‌ای او آثاری چون احضار و او یک فرشته بود، دیده می‌شود. هیچ کدام از کارهای عباسی‌زاده به هم شبیه نیست و از این منظر باید کارهای او را متفاوت دانست. در ادامه بیوگرافی علی عباسی زاده‌‌‌‌‌ وی در نقش اصلان بازی کرده است.

چطور می‌توان فانتزی جادویی اثری مثل کت جادویی را با رمز و راز پلیس جوان و آن حال و هوای مرموزش مقایسه کرد. چطور می‌شود کاری مثل انقلاب زیبا که روایتگر تاریخ معاصر بود را در کنار سقوط یک فرشته گذاشت که اثری مناسبتی و خانوادگی بود؟

عباسی‌زاده جزو معدود تهیه‌کنندگانی است که از پس این کارهای متفاوت برآمده است. او پرکار نیست اما کارهایش به دلیل همین ویژگی‌ها، همیشه مورد توجه قرار گرفته است. برخی از کارهایش را بعد از یک وقفه چند ساله انجام می‌دهد اما به خوبی می‌داند دست روی چه موضوعی بگذارد.

بیوگرافی علی عباسی زاده‌‌‌‌‌ بازیگر رحیل

قهرمانی به نام اصلان 

یکی از نقش‌های سریال رحیل که به‌نوعی قهرمان قصه هم محسوب می‌شود، اصلان با بازی علی عباسی‌زاده است. اصلان پسر صحاف‌باشی است که مرمت کتاب‌های منثور و منظوم کتابخانه سلطنتی را به‌همراه پدرش به‌عهده دارد. او به مرور به دسیسه‌ها و توطئه‌هایی پی می‌برد که سرنوشت او و محا را تغییر می‌دهد.

شخصیت اصلان در پیش بردن قصه رحیل بسیار کلیدی است و به نوعی قهرمان این سریال محسوب می‌شود. بازی عباسی‌زاده در سریال سقوط یک فرشته توانست توانمندی‌ های او را در عرصه بازیگری به‌خوبی نشان دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا