طرز تهیه شکلات صبحانه بدون شیر چگونه است؟

طعم و فواید شکلات صبحانه باعث شده افراد زیادی به خرید شکلات صبحانه بپردازند. اما گاهی اوقات ممکن است بخواهید خودتان صبحانه شکلاتی بدون شیر درست کنید. یکی از مواد اصلی شکلات صبحانه کاکائو است که فواید زیادی برای سلامتی دارد و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. یکی دیگر از مواد مورد استفاده در شکلات صبحانه شیر است. بسیاری از مردم شیر دوست ندارند یا به آن حساسیت دارند. به همین دلیل در این مقاله نحوه درست کردن چند نوع صبحانه شکلاتی بدون شیر بحث شده است. برای تهیه شکلات خانگی برای صبحانه نیازی به تهیه مواد پیچیده و گران قیمت ندارید.

مواد لازم و طرز تهیه شکلات صبحانه بدون شیر ساده

یک فنجان پودر کاکائو
یک فنجان شکر
یک فنجان کنجد
8 تا 10 قاشق غذاخوری روغن نباتی

اولین مرحله برای تهیه این شکلات، مخلوط کردن شکر و کنجد در مخلوط کن است. شکر و کنجد را با هم مخلوط کنید تا پودر شوند. سپس پودر کاکائو را به پودر شکر و کنجد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. حدود 8 تا 10 قاشق غذاخوری روغن نباتی که می تواند روغن کنجد یا زیتون باشد به مخلوط اضافه کنید. سپس همه مواد را چند دقیقه با هم مخلوط کنید تا شکلات صبحانه خانگی درست شود. در نهایت می توانید شکلات به دست آمده را در ظرفی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
طرز تهیه صبحانه فندقی شکلاتی بدون شیر

استفاده از فندق در تهیه صبحانه شکلاتی طعم فوق العاده ای به آن می دهد. همچنین یکی از محبوب ترین شکلات ها در جهان است. مواد لازم برای یک صبحانه فندقی شکلاتی بدون شیر عبارتند از:

دو فنجان فندق
یک سوم فنجان شکر
یک چهارم فنجان پودر کاکائو
یک قاشق چایخوری وانیل
یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
یک هشتم قاشق چایخوری نمک

برای شروع، فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. فندق ها را در سینی فر قرار دهید تا برشته شوند. اگر فر ندارید می توانید فندق ها را در تابه تفت دهید. در حالی که فندق ها داغ هستند، لایه نازک روی آن ها را با دستمال بردارید. فندق های آماده شده را در مخلوط کن بریزید تا پودر شوند.

پس از پودر شدن فندق ها، پودر کاکائو، شکر، روغن نارگیل، وانیل و نمک را اضافه کنید و بگذارید یک دقیقه با هم مخلوط شوند. پس از به دست آمدن مایع یکدست و کرمی، آن را در ظرفی ریخته و در یخچال نگهداری کنید. به این نوع شکلات، شکلات صبحانه نوتلا نیز گفته می شود و یکی از رایج ترین شکلات ها به حساب می آید. همچنین ماندگاری بالایی دارد و می توانید آن را بیش از دو هفته نگهداری و مصرف کنید.
صبحانه شکلاتی خانگی با تخم مرغ

در تهیه این شکلات شیری وجود ندارد و سریع آماده می شود. برای تهیه این اسنک شکلاتی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو
3 قاشق غذاخوری خامه
2 قاشق غذاخوری کره
نصف لیوان شکر
یک زرده
50 گرم فندق آسیاب شده
50 گرم شکلات تخته ای

کره، پودر قند و پودر کاکائو را در مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس شکلاتی را که روی حرارت آب کرده اید به مخلوط داخل مخلوط کن اضافه کنید. زرده را در ظرفی بزنید تا کشدار شود. زرده زده شده را همراه با فندق آسیاب شده و خامه به مخلوط داخل مخلوط کن اضافه کنید. پس از مخلوط شدن همه مواد، مایعی همگن از آن به دست می آید. حالا شکلات صبحانه شما آماده است و می توانید آن را به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود.

شکلات صبحانه2

فواید خوردن صبحانه شکلاتی بدون شیر

برخلاف تصوری که شکلات مضرات زیادی دارد، باید گفت که مصرف این محصول غذایی خوشمزه فواید زیادی به همراه دارد. اگر شکلات صبحانه در حد اعتدال مصرف شود، نه تنها مضر نیست. اما خواص سلامتی زیادی خواهد داشت. فواید خوردن شکلات در صبحانه به شرح زیر است:
حفظ سلامت استخوان و عضلات

کاکائو مورد استفاده در شکلات صبحانه سرشار از منیزیم است. منیزیم به ترشح هورمون کلیستونین در غده تیروئید کمک می کند که در نهایت منجر به تولید کلسیم در خون می شود. کلسیم برای افزایش استحکام استخوان و رشد عضلات مفید است. همچنین وجود منیزیم در شکلات صبحانه تاثیر مثبتی بر رشد کودکان دارد.
افزایش تمرکز

یکی از ترکیبات مهم موجود در کاکائو، فنتیلامین است. این ترکیب آلی سیستم عصبی و مغز را تحریک می کند و تمرکز و هوشیاری را افزایش می دهد. در نتیجه خوردن شکلات در وعده صبحانه به دانش آموزان کمک می کند تا حافظه خود را تقویت کنند و دروس را بهتر یاد بگیرند.
مبارزه با استرس

خوردن شکلات در صبحانه باعث ترشح هورمون سروتونین در بدن می شود. این هورمون با استرس و افسردگی مبارزه می کند و تنش های ذهنی را کاهش می دهد. همچنین حاوی مقداری کافئین است که به کاهش استرس و خستگی کمک می کند.
غذاهای ساده با حداقل مواد اولیه و غذای فوری را بیشتر بخوانید
فواید خوردن صبحانه شکلاتی برای کودکان

بر اساس مطالعات جدید انجام شده در مرکز تحقیقات اوکلند در آمریکا، فلاونوئید می تواند اسهال را در کودکان از بین ببرد. فلاونوئید یکی از مواد مغذی موجود در کاکائو و شکلات تلخ است که می تواند علائم این بیماری را کاهش دهد. بنابراین خوردن شکلات در صبحانه باعث بهبود مشکلات گوارشی در کودکان می شود. شکلات صبحانه دارای کالری بسیار خوبی است که می تواند انرژی لازم را در اختیار کودکان قرار دهد و تاثیر بسیار مثبتی در شادابی و شادابی آنها داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا