فکت های جالب سریال فرندز که تا حالا نمیدانستید!

به گزارش آلارمین سریال فرندز یکی از محبوب ترین سریال های کمدی تاریخ است که علاقمندان زیادی دارد. این سریال کمدی بارها و بارها از شبکه های مختلف پخش شده است و بازیگران آن به شهرت خاصی دست پیدا کرده اند. جویی، چندلر، راس، فیبی، مانیکا و ریچل نام 6 شخصیت این فیلم است که در کنار یکدیگر داستان های متفاوتی را تجربه می کنند. در ادامه با فکت های جالب از سریال فرندز در خدمت شما هستیم.

1_ بازيگران اصلى سريال هر كدام در آغاز كار خود، براى هر قسمت ٢٢٥٠دلار و در پايان سريال، براى هر قسمت ١ميليون دلار دريافت ميكردند.

2_ قبل از اينكه نام سريال، “دوستان” باشد. سازندگان، فيلم نامه اى ٧صفحه اى به اسم “كافه بيخوابى” نوشته بودند كه از لحاظ موضوعى نيز فرق داشت، براى مثال: “راس” و “ريچل” رابطه كليدى سريال نبودند و در عوض “جويى” و “مونيكا” رابطه كليدى بودند اما وقتى كه شبكه NBC در مورد سريال خبر هايى منتشر كرد اسم سريال را “دوستانى مثل ما” اعلام كرد. پس از آغاز فيلم بردارى اسم سريال به “شش از يك” تغيير كرد ودر نهايتدر٢٣سپتامبر ١٩٩٤كه سريال براى اولين بار پخش شد، سازندگان به “دوستان” خالى بسنده كردند.

3_ وقتى كه مت لبلانك (جويى) براى نقشش مصاحبه كرد تنها ١١دلار پول داشت. بعد از اينكه بازيگران اولين چك حقوق خود را دريافت كردند، او براى خود يك غذاى گرم خريد.

4_ تيتراژ آغازين سريال در استديو “برادران وارنر” در كاليفرنيا فيلم بردارى شد، نه در پارك مركزى در نيويورك.

5_ در قسمتى كه وسايل “جويى” و “چندلر” به سرقت رفته بود، سارق بر روى تختۀ آهن ربايى روى درب، با عبارت “بابت وسايل ممنون” از آنها تشكر كرده بود! خب حداقل انقدر ادب داشته كه تشكر كنه…

6_ديويد شويمر اولين نفر از بين شش بازيگر اصلى بود كه براى بازى در سريال انتخاب شد.

7_ جنيفر آنيستون  آخرين نفر از بين شش بازيگر اصلى بود كه براى بازى در سريال انتخاب شد.

8_ جواب اين سوال كه “چگونه هربار بر روى همان مبل در كافه مينشستند؟” اين است كه در واقع تابلو كوچكى با مضمون “رزرو شده” بر روى ميزِ هميشگى آنها بود.

9_ بدليل شرط بندى اى كه بين متيو پرى و بروس ويليس بر سر فيلم آخر خط بود، كه متیو پری هم برنده شد. “ويليس” بايد در ٣قسمت، بعنوان بازيگر مهمان بازى ميكرد، آن هم مجانى!

10_ در آغاز سريال، شمارۀ بر روى درب آپارتمان “مونيكا” ٥بود. اما سازندگان بعدا متوجه شدند كه اين اصلا با عقل جور در نمياد، چون در طبقۀ بالاترى زندگى ميكرد. پس شمارۀ آپارتمان را به ٢٠ تغيير دادند، شمارۀ آپارتمان “چندلر” نيز از ٤به ١٩تغيير كرد.

11_ نويسنگان از چارتِ پاى(pie chart)  استفاده ميكردند تا تعداد جوك ها و صحبت هايى كه هر كاركتر ميگويد را دنبال كنند تا مطمئن شوند به هركس به ميزان يكسان ميرسد. كاملا منصفانه…(چارت پاى يا چارت شيرينى شكل، چارتى است دايره شكل كه به قسمت هاى مساوى همانند يك كيك بريده شده تقسيم شده است)

12_ مجسمۀ سگ سفيد “جويى” در واقع متعلق به “جنيفر آنيستون” بود كه از طرف بهترين دوستش به هنگام شروع بازيگرى براى شانس آوردن به او هديه داده شده بود. “آنيستون” مجسمه را براى قسمتى كه جويى پولدار شده بود و وسايل بسيارى خريد، به سريال قرض داد اما بعد از اون قسمت سازندگان تصميم گرفتند آن را نگه دارند.

13_تمامى طرح هاى بر روى تختۀ آهن ربايى آپارتمان چندلر توسط “پاول شوئين” كشيده ميشد.

14_نقش “مارسل” توسط دو ميمون بازى شد! توسط “كيتى” و “ميمون”… “ميمون” خلاقانه ترين اسم واسه يه ميمون ـه

15_ شبكه NBCدر اصل فكر ميكرد كه بازيگران خيلى جوان هستند و از نويسندگان خواست كه يك كاركتر مسن تر به سريال اضافه كنند تا به بازيگران اصلى پند و نصيحت دهد.

16_ تقريبا براى كل فصل اول، بيرون از “سنترال پرك” خيابانى نبود و فقط پس زمينه اى رنگى بود.آنها پنجره را كمى مات و جلوى پنجره را پر از گياه كرده بودند تا مشخص نشود.

17_ در قسمت ١٣فصل ١٠جايى كه “جويى” از “فيبى” درخواست ميكند كه به او زبان فرانسوى ياد دهد و با تلاش هاى بسيار فيبى او نميتواند. در صورتى كه در زندگى واقعى “مت لبلانك” زبان فرانسه را بطور روان صحبت ميكند.

18_ سازندگان سريال “دوستان” در اصل از “كورتنى كاكس” خواستند تا نقش ريچل را بازى كند اما او بازى در نقش مونيكا را درخواست كرد زيرا به نقش هايى با كاركتر قوى علاقه داشت.

19_ گانتر تا اواسط فصل دوم اسمى نداشت.

20_ سازندگان در ابتدا اين ايده را در نظر داشتند كه “چندلر” گِى باشد، اما هنگامى كه با “متيو پرى” ملاقات كردند نظرشان عوض شد. اگرچه جوك هايى در مورد رفتار گِى گونه “چندلر” مثل ديدن برنامه هاى كارتونى و نداشتن اطلاعات در مورد ورزش به سريال اضافه كردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا