مرغ چند روز در یخچال باقی می ماند | مرغ در یخچال چقدر طول می کشد خراب شود

ماندگاری مرغ در یخچال

گوشت مرغ در بسیاری از خانواده ها به عنوان گوشت اصلی در نظر گرفته می شود. با این حال، این منبع غنی از پروتئین سالم و خوشمزه خطر آلودگی باکتریایی را به همراه دارد. به همین دلیل، تهیه، نگهداری و طبخ مناسب بسیار مهم است، در غیر این صورت می تواند منبع بیماری های ناشی از غذا باشد.

نگهداری مرغ در یخچال آسان است، اما بسیاری از مردم می خواهند بدانند چه مدت می توانند مرغ را با خیال راحت در یخچال نگهداری کنند. این مقاله به شما کمک می کند تا بفهمید مرغ چقدر در یخچال می ماند.

ماندگاری مرغ در یخچال چقدر است؟

مرغ خام را می توان تقریباً 1-2 روز در یخچال نگهداری کرد. همین امر در مورد بوقلمون خام و سایر طیور نیز صدق می کند. در عین حال مرغ پخته حدود 3-4 روز در یخچال سالم می ماند. نگهداری مرغ در یخچال به کند کردن رشد باکتری کمک می کند، زیرا باکتری ها در دمای زیر 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) کندتر رشد می کنند.

همچنین بهتر است مرغ خام را در ظرف دربسته نگهداری کنید تا از آلودگی سایر غذاها جلوگیری شود تا آب آن خارج شود و سایر غذاها را آلوده نکند. مرغ پخته شده باید در ظرف در بسته در یخچال نگهداری شود. اگر نیاز به نگهداری مرغ برای بیش از چند روز دارید، بهتر است آن را در فریزر نگهداری کنید.

تکه های مرغ خام را می توان تا 9 ماه در فریزر نگهداری کرد، در حالی که یک مرغ کامل را می توان تا یک سال منجمد کرد. مرغ پخته شده را می توان به مدت 2 تا 6 ماه در فریزر نگهداری کرد.

از کجا بفهمیم مرغ خراب است؟

اگر مرغ را بیش از چند روز در یخچال نگه داشته اید، احتمالاً خراب شده است.

در زیر چند راه برای تشخیص خراب شدن مرغ در یخچال آورده شده است.

مرغ تاریخ مصرف گذشته:

مرغ خام و پخته قبل از تاریخ انقضا مصرف شود. در غیر این صورت احتمالا آسیب دیده است.

تغییر رنگ مرغ:

مرغ خام و پخته ای که شروع به سبز شدن خاکستری کرده است فاسد می شود. لکه های کپک خاکستری تا سبز نشان دهنده رشد باکتری است.

بوی مرغ:

مرغ خام و پخته بوی ترش مانند آمونیاک می دهد. با این حال، اگر مرغ با سس، سبزی یا ادویه طعم دار شود، تشخیص این بو دشوار است.

به بافت مرغ توجه کنید:

مرغی که بافت لزج دارد فاسد می شود. شستن مرغ باکتری ها را از بین نمی برد. در عوض، می تواند باکتری ها را از طیور به سایر غذاها، ظروف و سطوح منتقل کند و باعث آلودگی شود.

اگر فکر می کنید مرغ در یخچال شما خراب شده است، آن را دور بیندازید.

مرغ
خطرات خوردن مرغ فاسد

خوردن مرغ فاسد می تواند باعث بیماری های ناشی از غذا شود که به عنوان مسمومیت غذایی نیز شناخته می شود. مرغ خطر مسمومیت غذایی بالایی دارد زیرا ممکن است به باکتری هایی مانند کامپیلوباکتر، سالمونلا و غیره آلوده باشد. به طور معمول، وقتی مرغ تازه را به طور کامل می پزید، این باکتری ها از بین می روند. با این حال، باید از پختن و خوردن مرغ فاسد خودداری کنید.

اگرچه گرم کردن مجدد یا پختن می تواند باکتری های سطحی را از بین ببرد، اما برخی از سموم تولید شده توسط باکتری ها را که در صورت خوردن می توانند باعث مسمومیت غذایی شوند، از بین نمی برد. مسمومیت غذایی می تواند علائم ناخوشایند و گاهی خطرناکی از جمله تب بالا (بالای 101.5 درجه فارنهایت یا 38.6 درجه سانتیگراد)، لرز، تهوع، استفراغ، اسهال و کم آبی بدن را ایجاد کند.

نتیجه نهایی

مرغ خام 1-2 روز در یخچال ماندگاری دارد در حالی که مرغ پخته 3-4 روز ماندگاری دارد. برای اینکه بفهمید مرغ فاسد شده است، تاریخ انقضا را بررسی کنید و به دنبال علائم فساد مانند تغییر در بو، بافت و رنگ باشید.

از خوردن مرغ فاسد خودداری کنید زیرا حتی اگر آن را کامل بپزید باعث مسمومیت غذایی می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا