نحوه انتخاب مدل موی زنانه بر اساس فرم صورت / چه مویی بهم میاد؟

مدل مو تاثیر زیادی در چهره شما خواهد داشت. شاید در گذشته توجه زیادی به فرم صورت و انتخاب مدل مو بر اساس آن نمیشد، اما رفته رفته آرایشگرهای زنانه و مردانه هر دو به علم بیشتری دست پیدا کردند و متوجه شدند که با انتخاب مدل موی مناسب با فرم صورت می توانند تصویر زیباتری را برای مشتری خود به ثبت برسانند. اگر شما هم علاقه مند هستید که بدانید چه مدل مویی به چه فرم صورتی برای بانوان میاد، این مطلب از آلارمین را تا انتها مطالعه کنید.

1- فرم صورت گرد

افرادی که صورت گرد دارند، باید از چتری های کوتاه و صاف، باز کردن فرق و مدل موی باب پرهیز کنند. این کار پهنای گونه و صورت را بیشتر کرده و گردی آن را بیشتر نمایان می کند. ایده آل ترین مدل مو برای این فرم صورت لایه ها و چتری های بلند هستند. موهای بلند موج دار صورت را کشیده تر نشان داده و توجه بیننده را از گردی صورت دور می کند.


2- فرم صورت بیضی

بیضی انعطاف ترین فرم صورت است که هم مدل موی کوتاه و هم مدل موی بلند برای آن مناسب هستند. می توانید موها را از نزدیکی چانه، لب ها یا گونه ها کوتاه کنید. در حالی که مدل موی پیکسی برای این فرم صورت مناسب به نظر می رسد، اما حجم دادن بیش از حد موها در کناره ها و انتخاب مدل موهای نامرتب و حجیم می تواند صورت را بیش از حد بزرگ نشان دهد و تعادل طبیعی چهره را به هم بزند. توصیه می شود چتری ها را به شکل منحنی کوتاه کنید، یا موهای بلندتر را با دم اسبی کم پشت حالت دهید. این کار حالتی ملایم تر و متناسب تر به چهره شما می بخشد.


3- فرم صورت لوزی (الماسی)

فرم صورت الماسی یا لوزی به شکلی گفته می شود که در قسمت پیشانی و چانه باریک و در قسمت مرکز صورت پهن است. باز کرد فرق وسط و مدل موی پیکسی برای این فرم صورت مناسب نیست. زیرا موجب می شود صورت شما کشیده تر به نظر برسد. در این فرم صورت خط فک باید حجیم تر شود، تا حالت نوک تیز آن جلب توجه نکند. چتری های گرد نیز برای این فرم صورت مناسب نیستند. برش های لایه ای و حجیم برای این فرم صورت مناسب هستند.


4- فرم صورت مستطیلی

در فرم صورت مستطیلی پیشانی و چانه پهن و استخوان صورت کشیده هستند. موهای چند لایه و بلند برای این فرم صورت ایده آل هستند. چتری های صاف و افقی کشیدگی صورت را پنهان می کند. موهای فر و مجعد که به جای رشد به سمت پایین به سوی کناره ها رشد می کنند نیز برای این فرم صورت مناسب هستند. اگر به موهای فر علاقه ندارید و موهای صاف را ترجیح می دهید، توصیه می کنیم آنها را به صورت چند لایه با چتری های جاروب شده کوتاه کنید. لایه ها چهره شما را قاب کرده و کشیدگی صورت را پنهان می کنند. موهای صاف و بی حالت برای این فرم صورت مناسب نیستند.


5- فرم صورت قلبی

اگر فک لاغر و گونه و پیشانی پهن دارید، یعنی صورتتان قلبی شکل است. چتری ها و لایه های کوتاه برای این فرم صورت ایده آل هستند. از چتری‌های صاف و مدل موی باب بلند تا چانه برای این فرم صورت اجتناب کنید، زیرا موجب می شود نیمه پهن صورت شما بیش از حد جلب توجه کند. چتری های کوتاه و صاف برای این فرم صورت مناسب نیستند. چتری‌های پرپشت یا بلند برای فرم صورت قلبی مناسب هستند. چتری های بلند و جاروب شده از پهلو موجب باریک تر نشان دادن پیشانی خواهد شد.


6- فرم صورت مربع

افرادی که فرم صورت مربعی شکل دارند، دارای پیشانی پهن و فک‌های زاویه‌دار هستند. در این فرم صورت فاصله عرض استخوان فک و گونه‌ها با عرض پیشانی برابر است و تمامی گوشه‌های صورت دارای فرم یک شکل و یک اندازه هستند. صورت‌های مربعی شکل، در قسمت‌ استخوان‌های فک دارای تیزی و زاویه محسوسی هستند. باید مدل مویی را انتخاب کنید که تیزی قسمت فک را پنهان کنند. مدل موهای صاف و چتری های کوتاه برای این فرم صورت ایده آل نیستند. به جای چتری های صاف چتری های لایه لایه را انتخاب کنید. دم اسبی نیز مدل موی مناسبی برای این فرم صورت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا