چطور از لوسیون بدن استفاده کنیم؟ | نحوه صحیح استفاده از لوسیون

نحوه استفاده از لوسیون بدن یک لوسیون بدن با کیفیت خوب می تواند برای پوست های خشک و کم آب معجزه کند و احساس زبری و پوسته پوسته شدن را از بین ببرد. شما می توانید بهترین لوسیون بدن موجود در بازار را خریداری کنید، اما اگر نمی دانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید، فقط پول خود را هدر می دهید.

چگونه از لوسیون بدن به درستی استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، معمولا پوست بدن فراموش می شود و تمام توجه به صورت معطوف می شود. پوست بدن به اندازه صورت حساس است و نیاز به مراقبت مناسب دارد. شما می توانید بهترین لوسیون بدن موجود در بازار را خریداری کنید، اما اگر نمی دانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید، فقط پول خود را هدر می دهید.

یک لوسیون بدن با کیفیت خوب می تواند برای پوست خشک و کم آب معجزه کند و زبری و پوسته پوسته شدن را از بین ببرد. در مقاله امروز می خواهیم بدانیم چگونه از لوسیون بدن برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنیم. اما ابتدا اجازه دهید به این سوال نگاه کنیم که استفاده از لوسیون بدن چه فوایدی برای پوست دارد.

فواید استفاده از لوسیون بدن

آیا فکر می کنید لوسیون بدن فقط برای زمستان است؟ خب اشتباه می کنید پوست بدن در تمام فصول سال چه تابستان و چه زمستان نیاز به آبرسانی دارد. مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، باید از لوسیون بدن مناسب برای تغذیه آن استفاده کنید.

استفاده طولانی مدت از لوسیون بدن باعث آبرسانی به پوست و جلوگیری از خشک شدن آن می شود.
لوسیون بدن نواحی خشکی پوست مانند زانو، آرنج و غیره را احیا می کند، با استفاده از آن می توانید به راحتی از شر پوست خشک این نواحی خلاص شوید.

با کمک لوسیون بدن، پوست شما تمیز و درخشان می شود. اگر بدانید که چگونه از لوسیون بدن استفاده کنید، از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.
لوسیون بدن نه تنها خشکی و زبری پوست را برطرف می کند، بلکه بوی مطبوع آن در تمام طول روز همراه شماست.

مواد مورد استفاده در لوسیون بدن

هنگام انتخاب لوسیون بدن برای پوست خود، مهم است که بدانید ترکیبات آن چیست. هر نوع پوستی مشکلات خاص خود را دارد و باید مراقب باشید که چه چیزی روی پوست خود قرار می دهید تا از التهاب و واکنش جلوگیری کنید. در زیر لیستی از برخی از رایج ترین مواد مورد استفاده در لوسیون بدن آورده شده است.

سرامیدها

سرامیدها مولکول های لیپیدی هستند که در غذای سلول های پوست یافت می شوند و عملکرد آنها جلوگیری از تبخیر رطوبت از پوست است. سرامیدها به حفظ و بازیابی سد محافظ پوست کمک می کنند و باعث حفظ رطوبت در پوست می شوند.

اسیدهای چرب ضروری

این مواد که به عنوان چربی های سالم نیز شناخته می شوند، برای پوست ضروری هستند. پوست برای آبرسانی و درخشندگی به این مواد نیاز دارد. از آنجایی که بدن این اسیدها را به تنهایی تولید نمی کند، باید از طریق غذا و همچنین از طریق پوست جذب شوند.

گلیسیرین و گلیکول

این ترکیبات قدرت خاصی در جذب و حفظ رطوبت دارند. استفاده از این ترکیبات به حفظ رطوبت طبیعی کمک می کند.

اسید هیالورونیک

مولکول های هیالورونیک اسید حدود 1000 بار رطوبت و آب را جذب می کنند. به همین دلیل این ماده آبرسانی سریع و موثری را فراهم می کند. اسید هیالورونیک بسیار سبک و سریع جذب می شود و حتی برای پوست های مستعد آکنه ایده آل است.

بهترین روش استفاده از لوسیون بدن

برای اینکه بیشترین بهره را از لوسیون بدن خود ببرید، مهمترین چیز استفاده صحیح از آن است. همچنین باید نوع پوست خود را بشناسید و محصول مناسب را تهیه کنید. پوست های مختلف به محصولات متفاوتی نیاز دارند. همچنین لیست مواد تشکیل دهنده محصول مورد نظر خود را بررسی کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از لوسیون بدن

پوست را تمیز کنید

برای بهترین نتیجه، همیشه قبل از استفاده از لوسیون بدن، پوست خود را کاملا تمیز کنید. ناخالصی های پوستی در جذب خوب لوسیون توسط پوست اختلال ایجاد می کند. به همین دلیل بهترین گزینه استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام است که پوست تازه و تمیز است. دوش آب گرم پوست را آماده می کند. و استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام باعث می شود پوست به راحتی آن را جذب کند.

لوسیون را روی پوست بمالید

لوسیون بدن برای جذب بهتر توسط پوست باید روی پوست مرطوب و مرطوب مالیده شود. به این ترتیب تمام مواد مغذی موجود در لوسیون جذب بدن می شود. اگر کرم یا لوسیون بدن را روی پوست خشک بمالید، تمام فواید آن را نخواهید داشت.

البته برخی از لوسیون های بدن موجود در بازار برای جلوگیری از التهاب باید روی پوست خشک استفاده شود. اما این نوع لوسیون بدن با نسخه و با تجویز پزشک قابل تهیه است.

لوسیون بدن را روی پوست گرم بمالید

اگر می خواهید بهترین نتیجه را از لوسیون بدن خود بگیرید، مطمئن شوید که از آن برای پوست های سرد استفاده نکنید. گرمای بدن بهترین عامل برای جذب لوسیون بدن است. اگر پوست شما سرد است، از یک دستمال گرم برای گرم کردن آن استفاده کنید. زمان زیادی نمی برد اما تاثیر خوبی در جذب لوسیون و آبرسانی به پوست دارد.

لایه برداری و اسکراب برای جذب بهتر

با لایه برداری پوست، سلول های مرده از بین رفته و پوست عمیقا پاکسازی می شود. لایه برداری قبل از استفاده از لوسیون بدن به نفوذ بهتر محصول کمک می کند زیرا مواد مغذی موجود در آن بهتر جذب می شود.

سلول های مرده و خشکی سطح پوست باعث ایجاد مشکل در فرآیند جذب لوسیون بدن می شود. زیرا این سلول ها به عنوان یک مانع بر روی پوست عمل می کنند و از نفوذ مواد به لایه داخلی پوست جلوگیری می کنند.

مراحل استفاده از لوسیون بدن

مرحله ۱: مقداری از لوسیون بدن را به اندازه یک سکه در کف دست خود بریزید.

مرحله ۲: لوسیون را بین کف دست خود ماساژ دهید تا گرم شود.

مرحله ۳: با استفاده از هر دو دست، لوسیون بدن را روی ناحیه کوچکی از پوست ماساژ دهید و لوسیون را با حرکات دایره‌ای وارد بدن کنید.

مرحله ۴: مراحل قبلی را تکرار کنید تا تمام قسمت های بدن پوشیده شود. بسته به میزان خشکی پوست شما، مقدار لوسیونی که استفاده می کنید ممکن است متفاوت باشد. برای نواحی با پوست ضخیم، مقدار بیشتری از لوسیون را بمالید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا