چه لبویی بخریم؟ | بهترین روش مصرف لبو

به گزارش آلارمین چغندر قرمز نه تنها سرشار از مواد مغذی است بلکه بسیار خوشمزه است و به راحتی در رژیم غذایی جای می گیرد. می توان آن را آبگیری، برشته، بخار پز، یا بصورت ترشی مصرف کرد. حتی می توان از خوردن خام آن بصورت ورقه های نازک، یا رنده شده لذت برد. ‏

نحوه خرید: چغندر‌هایی را انتخاب کنید که نسبت به اندازه شان سنگین تر هستند، و حتی الامکان برگ های‌شان هنوز جدا نشده باشد.

روش های مصرف : به دلیل حلال بودن نیترات خوراکی چغندر، اگر می خواهید بیشترین مقدار نیترات را داشته باشد، بهتر است از جوشاندن آن پرهیز کنید. در اینجا بعضی از روش های لذیذ و جالب برای گنجاندن چغندر در رژیم غذایی را آورده ایم: سالاد : چغندرِ رنده شده را به عنوان چاشنیِ خوش طعم و رنگی روی سالاد کلم سرو کنید. سس : با میکس چغندر، ماست یونانی و هویج تازه، سس خوشمزه، سالم و رنگی درست کنید.

آب گیری : مصرف آبِ چغندر تازه به مراتب بهتر از نوع بسته بندی شده است، زیرا نوع بسته بندی شده آن، شکر افزوده فراوان و مقدار کمی چغندر دارد. برگ چغندر : می توانید برگ چغندر تازه را همانند اسپناچ بپزید و میل کنید.

برشته: چغندر را قاچ قاچ کنید و در کمی روغن زیتون، نمک، فلفل، و سبزی های معطر یا ادویه جات طبق انتخاب خود بیامیزید. سپس در دمای 400 درجه فارنهایت یا 205 درجه سانتیگراد به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید، تا ترد شود. کالری و مواد مغذی : هر صد گرم چغندر حاوی 44 کالری است. همچنین هر صد گرم چغندر حاوی 20% نیاز روزانه بدن به فولات و همین گونه 14% منگنز، 8% مس، 7% پتاسیم، 6% منیزیم و 4% ویتامین ث، 4% ویتامین B6 و 4% آهن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا