آموزش کامل استفاده از سامانه میخک | ورود و ثبت نام را به راحتی انجام دهید

در این مطلب از آلارمین با نحوه استفاده از سامانه میخک برای انجام کارهای کنسولی برای افراد خارج از کشور اشنا می شویم. در گذشته افراد برای انجام کارهای کنسولی خود باید به صورت حضوری به دفاتر کنسولی مراجعه می کردند اما سامانه میخک برای انجام این کار طراحی شد و دیگر نیاز به مراحعه حضوری نیست. در ادامه  نحوه استفاده از سامانه میخک را متوجه می شویم:

پیش شرط استفاده از امکانات سامانه میخک همچون ثبت نام گذرنامه اینترنتی ، ورود به سایت mikhak.mfa.gov.ir و ثبت نام در آن می باشد. به همین دلیل، در ادامه به توضیح مراحل ورود و ثبت نام samaneh mikhak پرداخته که مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد :

۱ آدرس سایت mikhak.mfa.gov.ir را در مرورگر دستگاه خود جستجو کرده و پس از ورود به صفحه اصلی سامانه میخک، گزینه “ ورود به سامانه ” را انتخابی کرده و سپس، اطلاعات کد ملی و آدرس پست الکترونیکی خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید و دکمه دریافت رمز عبور یک بار مصرف را کلیک نمایید.

 

سامانه میخک

 

۲ در این مرحله، سامانه میخک یک رمز عبور یکبار مصرف برای ایمیل شما ارسال کرده که باید آن را در کادر مشخص شده وارد کرده تا وارد صفحه ثبت نام شوید. در این صفحه، مطابق تصویر زیر، اطلاعات هویتی خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید .

 

سایت mikhak.mfa.gov.ir

 

۳ در این مرحله از مراحل ورود و ثبت نام mikhak passport، باید اطلاعات مربوط به محل سکونت مانند آدرس ، کد پستی و … را در کادر های مشخص شده وارد کرده و دکمه ثبت را بزنید.

 

ثبت نام در سایت میخک

 

۴ در صفحه جدید، اطلاعات مربوط به اقامت خود را وارد نمایید.

 

ورود به سامانه میخک

 

۵ در مرحله پنجم از مراحل ورود و ثبت نام سامانه میخک، اطلاعات ارتباطی مانند شماره تماس ، ایمیل و …. را وارد نمایید.

 

سامانه میخک

 

۶ پس از وارد کردن کلیه اطلاعات خواسته شده، دکمه ثبت نهایی را بزنید تا پیش نمایشی از اطلاعات وارد شده به شما نشان داده شود؛ ، در صورتی که این اطلاعات مورد تایید شما می باشد، دکمه تایید را زده تا حساب کاربری شما در سامانه میخک فعال شود .

 

سایت mikhak.mfa.gov.ir

 

۷پس از آنکه فرآیند ورود و ثبت نام mikhak passport تکمیل شده و حساب کاربری شما فعال گردید، برای دریافت خدمات کنسولی مورد نظر خود می توانید با ورود به حساب کاربری خود و انتخاب خدمت مورد نظر و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده ، درخواست خود را ثبت و آن را پیگیری نمایید.

پس از انجام مراحل قانونی درخواست کنسولی شما توسط دفتر کنسولی مربوطه و صدور اطلاعیه وقت حضور، لازم است تا با در دست داشتن کد رهگیری ثبت درخواست و همچنین اصل مدارک لازم، حضورا به دفتر کنسولی مربوطه مراجعه و سند یا گواهی مورد نظر خود را دریافت نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا