راه های استعلام نمره منفی گواهینامه را بشناسید!

به گزارش آلارمین، آگاهی از نمره منفی گواهینامه رانندگی یکی از مهمترین اطلاعاتی است که هر راننده ای باید آن را بداند و این کار می تواند از بروز مشکل جلوگیری کند. انندگان، می توانند برای استعلام نمره منفی گواهینامه خود، به سایت پلیس راهور 120، مراجعه کنند و یا از طریق سامانه پیامکی و برنامه مشاهده نمره منفی، اقدام به گرفتن استعلام نمره منفی گواهینامه نمایند. همچنین، افراد برای اعتراض به نمره منفی گواهینامه نیز می توانند به یکی از واحد های اجرایی کشور، مراجعه داشته باشند.

استعلام نمره منفی گواهینامه با پیامک

به منظور استعلام نمره منفی، به صورت پیامکی، شماره گواهینامه خود را که در پشت گواهینامه، به صورت عمودی درج می شود، به سرشماره پیامکی 1101202020، ارسال نمایید. دقت داشته باشید که فقط باید شماره گواهینامه، به این سامانه پیامکی، ارسال شود و نیازی به ارسال کد ملی و اطلاعات دیگر نیست.

استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق سامانه راهور

ابتدا، به سایت پلیس راهنمایی و رانندگی به نشانی اینترنتی rahvar120.ir، مراجعه کنید. سپس، به میانه سایت، مراجعه نموده و از طریق خدمات نشان داده شده، بر روی گزینه استعلام نمره منفی، کلیک نمایید.

 

استعلام نمره منفی گواهینامه

 

به منظور استفاده از این خدمات، می بایست که ابتدا، در سامانه سخا ثبت نام کنید. به همین منظور، کافی است که طبق تصویر نشان داده شده، بر روی گزینه ثبت نام، کلیک نمایید.

 

برنامه نمره منفی گواهینامه

 

حال، فرم مربوط به ثبت نام در سامانه سخای پلیس راهنمایی و رانندگی، نشان داده می شود. ابتدا، کد ملی خود را وارد نمایید و پس از وارد کردن عبارت امنیتی نشان داده شده، بر روی گزینه ادامه کلیک کنید و مراحل ثبت نام خود را مرحله به مرحله انجام دهید.

 

مشاهده نمره منفی گواهینامه با برنامه

 

در این مرحله، مجددا به سامانه سخای پلیس راهور 120، مراجعه نموده و با وارد کردن کد ملی و رمز عبور تعریف شده خود، به این سامانه، وارد شوید.

 

برنامه استعلام نمره منفی گواهینامه

 

سپس، با وارد کردن شماره گواهینامه خود، اقدام به استعلام نمره منفی گواهینامه رانندگی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا