روز مادر 1402 کی است | تاریخ دقیق روز مادر در ایران!

روز مادر یکی از روزهایی است که در جهت تقدیر از زحمات مادران در تقویم ایران ثبت شده است. این روز فرصتی است که برای زحمات بی دریغ مادران از آنها با خرید هدیه ای کوچک تقدیر کنیم. اما باید بدانیم که روز مادر سال 1402دقیقا چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم شمسی

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم شمسی مصادف است با:

چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۲
۱۴۰۲/۱۰/۱۳


تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم قمری 1445:

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم قمری 1445 مصادف است با:

الأربعاء‬، ٢٠ جمادي الثانيه ١٤٤٥
۱۴۴۵/۰۶/۲۰


تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم میلادی 2024:

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم میلادی 2024 مصادف است با:

Wednesday, January 3, 2024
2024-01-03

تاریخچه روز مادر

اولین روز مادر در تاریخ معاصر به ابتکار آنا جارویس( دختر آن)  واقع در کلیسای سنت آندرو ویرجینا  در تاریخ ۱۰ می سال ۱۹۰۸ برگزار شد.آن جارویس روزهای یکشنبه در این کلیسا تدریس می‌کرد و از طرفی  تاریخ درگذشت او در دومین یکشنبه ماه می قرار گرفته بود، به همین خاطر آنا جارویس و  حامیانش( تعدادی از تجار سرشناس و اعضای انجمن‌های حامی صلح) دومین یکشنبه ماه می را به یاد آن جارویس به عنوان روز مادر انتخاب می‌کنند.

در تاریخ ۸ می  ۱۹۱۴( ۹ سال پس از درگذشت مادر آنا)، دومین یکشنبه ماه می توسط کنگره آمریکا  و با امضای رئیس‌جمهور وقت به عنوان روز مادر نامگذاری شد؛  به تدریج و با توجه به افزایش اثرگذاری آمریکا در مناسبات جهانی، بسیاری از کشورها نیز روز مادر را دومین یکشنبه ماه می، در نظر گرفتند. در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ کشور جهان نظیر استرالیا، اتریش، کانادا، اوکراین، یونان، هند و بنگلادش دومین یکشنبه ماه می به عنوان روز مادر گرامی داشته می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا